Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
2003 ? Mazda ja Lexuse aasta
Möödunud aastal suurenes Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel uute sõiduautode müük Eestis 2002. aastaga võrreldes 6 protsenti, ehk uusi sõiduautosid müüdi 913 võrra rohkem kui aasta varem. Tegelikkuses on vahe veelgi suurem, sest AMTELi andmed ei sisalda näiteks 14 Porschet, millest tervelt 13 olid uued Cayenne?i maasturid, ega ka Premium Motorsi ja teiste alternatiivsete automüüjate müüdud sõidukeid, näiteks Premium Motorsi müüdud 14 Hummerit. Kokku registreeriti mullu Eestis 62 uut sõiduautot rohkem, kui seda on AMTELi statistika järgi ametlikud esindused müünud.
Statistika on aga statistika ja tugineda saab vaid ametlikele numbritele, milleks kuni eelmise aasta lõpuni on olnud AMTELi arvepidamine. Uuest aastast ehk jaanuarist on ajakirjandusel kavas hakata avaldama autode tegelikku registreerimist ARKi andmete põhjal, et kõik Eesti liiklusregistrisse kantud autod leiaksid kajastamist. Samalaadi statistikat kasutab ka kogu ülejäänud maailm. Ehkki samas, siingi võib ette tulla segadusi, sest näiteks liiklusregistri järgi registreeriti detsembris 197 uut Peugeot?d (AMTELi järgi 157), millest osal pole veel kasutajat ja tegelik müük toimub alles jaanuaris.
Olgu, kuidas on, AMTELi statistika järgi lõppes aasta seegi kord nii, et müüduimaks margiks osutus Peugeot ja seda juba kolmandat aastat järjest. Vahe teisele kohale jäänud
Toyotaga on sedapuhku aga vaid 120 autot (2002. aastal oli vahe teisel kohal olnud Toyotaga üle 600 ja 2001. aastal Volkswageniga üle 700 auto). Selge on aga see, et igavesti ei jaksa absoluutses tipus püsida ükski mark, ja sestap võib lõppenud aastat pidada eeskätt Mazda aastaks. Mazda oli arvuliselt suurim tõusja, kasvatades müüki täpselt 400 auto võrra. Kui ennustada tänavuse aasta sõiduautode müüki, siis tuleb tihe rebimine eeskätt Toyota, Mazda ja Citroeni vahel ning mängust ei saa välja jätta ka Peugeot?d ja Volkswagenit, millel äsja jõudis müügile uus Golf. Peugeot?l on oodata aga igati trendikat 407-t.
Müüduim auto oli 2003. aastal oodatult Mazda6, mida müüdi enam kui 800. Suurim tõusja protsentuaalselt oli aga 2002. aastaga võrreldes Lexus, mis peaaegu kolmekordistas oma läbimüüki. Seda tänu ametlike esinduste, Amserv Auto ja Elke Auto avamisele. Arvuliselt suuremate langejate poolele võib liigitada Peugeot? (-304) ja Lada (-294), protsentuaalselt on suurima kukkumise läbi teinud Alfa Romeo (-57%).
Kui võtta aga kokku nii tarbesõidukid kui ka sõiduautod, siis kasvatas mullu kõige rohkem oma müüki Citroen, mis oli tarbesõidukitest suurima läbimüügiga. Ühtekokku müüs Citroen 487 uut tarbesõidukit, edestades teisele kohale jäänud Peugeot?d 57 autoga.