Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lemminkäinen võttis Talteri üle

    Lemminkäinen ostis NCC Roads Holding AB-lt sellele kuulunud 49,8 protsenti Talterist, mis suurendas Lemminkäineni osaluse ettevõttes 99,4 protsendile.
    Helsingi börsil noteeritud Lemminkäinen Oyj teedeehituse divisjoni juht Ari Junttila ütles, et Lemminkäinen kavatseb lähiaastatel Eestis jõuliselt tegevust laiendada.
    Tehingut kannustas Eesti astumine Euroopa Liitu, rääkis Junttila. ?Eesti turg oli atraktiivne, meil oli võimalus NCC-le kuuluv osalus osta ja kasutasime seda,? kommenteeris ta. ?Enne oli meil osalus pooleks ja oli raske areneda. Olime mõlemad küllalt kõvad omanikud.?
    Talteri juhatuse esimees Sven Pertens ütles, et Lemminkäinen võib Eestisse tuua uusimaid tehnoloogiaid, millele laieneb firmasaladus. Seni ei saanud seda teha, kuna pool ettevõtet kuulus Lemminkäineni konkurendile.
    Pertens lisas, et Talteri turuosa on asfaldi poole pealt umbes 20% ringis, seega turgu valitsevast mõjust üheski tegevusvaldkonnas juttu siiski ei ole. ?Tehing kindlasti ei vähenda konkurentsi, pigem suurendab,? lausus Pertens. NCC Holdings saab tema sõnul keskenduda teiste ettevõtete arendamisele, milles Eestis osalust omab.
    Konkurentsiametile esitasid koondujad taotluse Pertensi sõnul n-ö igaks juhuks ehk võimalike vaidluste ennetamiseks.
    Talteri juhatuse liige Tarmo Trei rääkis, et ettevõte kavatseb teedeehituse hooajalisuse mõju vähendamiseks laiendada teehoolet. Ettevõttes töötab aasta ringi keskmiselt veidi üle 200 inimese.
    Konkurentsiameti koondumiste kontrolli osakonna juhataja Svetlana Ljubova kinnitas, et Talteri osaluse ostu taotlus saabus konkurentsiametisse üleeile. ?Pole jõudnud veel sellega tutvuda,? ütles Ljubova ja lisas, et dokumendid vaadatakse läbi ja tõenäoliselt avaldab konkurentsiamet koondumisteate ametlikes teadaannetes täna.
    Eesti Ehitusettevõtjate Liidu andmetel on Lemminkäinen Eesti ja Talteri kattuvateks tegevusvaldkondadeks ehitusmaterjalide tootmine ja müük, keskkonnarajatiste ehitus, sadamate ja lennuväljade ehitus, projektijuhi teenus ja järelevalve teenus.
    Talter omab 18protsendilist turuosa Eesti teedeehituses, lisaks toodab ettevõte asfaltsegusid ja hooldab teid. Talteri tootmisbaasid asuvad Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Jõhvis.
    Lemminkäinen Eesti suurimad teedeehitusprojektid on Tammsaare tee pikendus ja Tartu maantee läbimurre Tallinnas. Viimast ehitas Lemminkäinen koos Talteriga, kelle suurobjektidena võib nimetada ka Viru väljaku ja Vabaduse puiestee rekonstrueerimist.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.