Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendile muutub taksoarve selgemaks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene sõnul teeb printerite kohustuslikuks muutmine võimalikuks saada ülevaade sellest, mille eest ja millises ulatuses klient maksab.
?Taksovedajad reklaamivad sageli välja kõige odavama sõidukilomeetritariifi, mis nende hinnakirjas on ning tihti valivad inimesed just selle järgi ka endale taksovedaja teenust osutama. Tegelikkuses võivad koosneda ja enamasti koosnevadki taksovedajate hinnakirjad paljudest erinevatest tariifidest: sõidukilomeetritariifist, ajatariifist, sõidualustamisetariifist ning vastavalt kellaajale võivad need veel üksteisest erineda. Erinevused võivad omakorda olla küllaltki olulised,? selgitas Vene.
?Lisaks eelmainitud tariifidele on osa taksojuhid leiutanud veel näiteks sõiduauto pukseerimis-, lemmikloomaveo- ja kodumasinaveotariifi.?
Printerist väljastatud kviitungi peale peab olema märgitud teenuse osutamise kuupäev, sõidu alguse ja lõpu kellaaeg, osutatud teenuse maht ja maksumus kõigi kasutatud tariifide lõikes ning üldmaksumus.
?Seega tekib kliendile võimalus vaadata, milliseid tariife taksojuht teda teenindades kasutas. Erinevaid taksosid kasutades tekib hiljem hea võrdlusmoment erinevate kviitungite vahel. See peaks aitama kaasa ka klientide teadlikkuse tõusule taksoteenuse tellimisel,? lisas Vene.
Vene andmeil parandab ühistranspordiseaduse muudatus klienditeeninduse kvaliteeti taksoveol. ?Taksomeetrite kohustuslikuks muutmine on erinevate taksonduses tegelevate osapoolte jõudmine ühisele arusaamale selle nõudmise vajalikkusest,? lisas Vene. Erinevateks osapoolteks on antud juhul majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, osa kohalikud omavalitsused, näiteks Tallinna linn, ja osa taksovedajatest.