Jäätisetootja Balbiino on võtnud eesmärgiks jõuda oma jäätistega järgmisel aastal Euroopa poekettide müügiriiulitele.
ASi Balbiino juhataja Riho Niilsi sõnul läks esimene partii jäätiseid selle nädala alguses juba Saksamaale teele. Tõsi, esialgu jõuavad Balbiino Vanilla Ninja jäätised ja vahvlitopsid müügile veel nn juhuslikesse poodidesse, kes teevad koostööd Balbiino Saksamaa partneriga. Suurte kaubakettidesse plaanib Balbiino Niilsi sõnul sisse saada 2005. aastaks.
Balbiino eelmise aasta käive oli 240 ja kasum 9 miljonit. Ettevõtte algusest (1996. aastal) saadik on Balbiino käive olnud pidevalt tõusujoones, kasvades pea iga aasta 20 protsendi võrra. Sarnast käibekasvu ootab Balbiino ka tänavu.
Balbiino turundusjuhi Teet Anieri sõnul on mõningast turuosa kasvu võimalik saavutada ka Eestis, kuid põhitähelepanu tulevikus läheb ekspordi arendamisele. 'Eesti turg on üsna paigas, siia on küll proovitud tulla, kuid tihti on see ka proovimiseks jäänud,' sõnas Anier. 'Kes tahab praeguses situatsioonis jäätiseturul Eestis midagi suurt teha, peab siia kõvasti raha panema.'
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti jäätiseturgu valitsevad Tallinna Külmhoone ja Balbiino, kelle turuosad viimase hinnangul on vastavalt 47 ja 41 protsenti. Kolmandal kohal paikneb hiljuti uue logistikakeskuse avanud ja suurt tuluvallutust plaaniv Ingman Jäätised AS. Balbiino hinnangul on Ingmani jäätiste turuosa Eestis 9 protsenti, Ingman ise nimetab aga oma turuosa suuruseks 15 protsenti.