Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti jäätised teel Euroopa poelettidele
ASi Balbiino juhataja Riho Niilsi sõnul läks esimene partii jäätiseid selle nädala alguses juba Saksamaale teele. Tõsi, esialgu jõuavad Balbiino Vanilla Ninja jäätised ja vahvlitopsid müügile veel nn juhuslikesse poodidesse, kes teevad koostööd Balbiino Saksamaa partneriga. Suurtesse kaubakettidesse plaanib Balbiino Niilsi sõnul sisse saada 2005. aastaks.
Tallinna Külmhoone juhatuse esimees Margus Puust ütles, et ka külmhoone peab läbirääkimisi ekspordi alustamiseks pärast Eesti liitumist Euroopa Liiduga. ?Meie näeme praegu partnereid Skandinaavia riikides, oleme saatnud sinna tootenäidiseid, läbirääkimised käivad,? sõnas Puust.
Puusti sõnul on ka Külmhoone eesmärk sisse saada Euroopa kaubanduskettidesse, kuid mida suurem on riik ja kett, seda raskem on sinna sisse pääseda. ?Nii meie kui Balbiino tehas jääb suure keti varustamiseks väikseks, samuti tuleb olla äärmiselt tarnekindel,? rääkis Puust. ?Nii mõnegi ketiga polegi mõtet läbi rääkida, sest me lihtsalt ei suuda garanteerida piisavat mahtu.?
Eesti jäätiseturgu valitsevad Tallinna Külmhoone ja Balbiino, kelle turuosad viimase hinnangul on vastavalt 47 ja 41 protsenti. Kolmandal kohal paikneb hiljuti uue logistikakeskuse avanud ja neljandikku Eesti jäätiseturust ihkav Ingman Jäätised AS.
Balbiino hinnangul on Ingmani jäätiste turuosa Eestis 9 protsenti, Ingman ise nimetab aga oma turuosa suuruseks 15 protsenti.
Balbiino eelmise aasta käive oli 240 ja kasum 9 miljonit krooni. Tallinna Külmhoone eelmise aasta Eesti käive oli 321,3 miljonit krooni, kasuminumbri avaldab ettevõte pärast selle konsolideerimist.
Balbiino turundusjuhi Teet Anieri sõnul on mõningast turuosa kasvu ka Eestis võimalik saavutada, kuid Balbiino põhitähelepanu läheb lähitulevikus ekspordi arendamisele.
?Eesti turg on üsna paigas, siia on küll proovitud tulla, kuid tihti on see ka proovimiseks jäänud,? rääkis Anier.
?Kes tahab praeguses situatsioonis jäätiseturul Eestis midagi suurt teha, peab siia kõvasti raha panema.?