Infiniti FX45 - hunt hundinahas

Tõnu Tramm 30. jaanuar 2004, 00:00

Uued autod, mis esmakordselt Eesti teedele ilmuvad, püüavad ikka kaasliiklejate pilke, kui aga minna sõitma Infiniti FX45ga, ei suuda selles osas isegi Hummer enam konkureerida. Tema ülimoodne disain, ülisuured rattad ja eestlastele tundmatu logo panevad isegi vastusõitjaid hoogu maha võtma ja pilku pikaks ajaks tahavaatepeeglisse naelutama. Rääkimata eessõitva auto tagaistmel istuvatest noorukitest, kes kui linnukesed traadil reas, ninad vastu tagaklaasi, seda imelooma suu lahti uudistavad. Mis imeriist see veel on?

Selliseid ?imeriistasid? on hetkel Eestis vaid üks ja seegi ajutisse registrisse kantud katseeksemplar. Tal puudub Euroopa tüübikinnitus, ehkki tegemist põhjamaise Kanada jaoks toodetud autoga, mis oma tehnilistelt nõuetelt vastab igati ka meie nõudmistele. Alates märtsist hakkab Eestis kehtime seadusemuudatus, mis lokaalse üksiktüübikinnituse teostamise korral lubab siin registrisse kanda ka ilma Euroopa tüübikinnituseta autosid. Pelgalt paber, mille saamiseks peab autotehas tegema läbi ülikulukad katsetused ja läbima bürokraatia kadalipu ühtsele Euroopa turule pääsemiseks, ei saa Eestis enam takistuseks.

Nõnda võib iga soovija soetada endale täiesti legaalselt kas 3,5- või 4,5-liitrise bensiinimootoriga Infiniti FXi ja seda tähelepanu omal nahal nautida. Seda muidugi juhul, kui ollakse valmis välja käima rahasummat, mis kallima versiooni puhul ulatub ümmarguselt miljoni krooni kanti. Müüja seisukohalt on tegemist suhteliselt kuluka ettevõtmisega, mis on pigem vastutulek autofriikidele, kes soovivad omada midagi sellist, mis teistest erineb. Ja Infiniti FX on selleks üks paremaid võimalusi.

Autosse sisse istudes on kohe näha, et tegemist on luksusliku ja ehtameerikaliku maasturiga, mis on varustatud peaaegu kõigega, mida hing ihaldada oskab. Varustus on vähemalt sama põhjalik kui Lexus RXi President-varustuses linnamaasturil. Enamgi veel, sest näiteks tagaistujatele laskub laest DVD-mängija ekraan, tagaistmete seljatugesid saab vastava hoova abil lasta alla pagasiruumist, kui selle mahust peaks nappima hakkama, püsikiiruse hoidja oskab eessõitva autoga ise parajat pikivahet hoida, rääkimata võimsamatest mootoritest. Isegi värvipildiga parkimisekraan koos abijoontega on täitsa olemas, üsna sarnane Lexuse omaga. Täisnahkne, mugav ja luksuslik sisustus ning rikkalik varustus laseb end selles autos tunda tõelise miljonärina.

Ka rooli taga tunneb end ühtemoodi hästi nii rahulikku sõidustiili armastav härrasmees kui ka sportlikust uljusest pulbitsev noorsand. Madala profiiliga laiad rehvid ja sportlik vedrustus võimaldavad isegi ringrajal võtta kurve kiirusega, mis üldjuhul kohane sportautole. 4,5-liitrine V8 bensiinimootor arendab 315 hj ja sellest piisab, et selg kiirendades hetkega istmesse vajutada. Koos jõulise ja sportliku välimusega on FXi näol tegemist kooslusega, mis paneb hinge värisema pea igal autofännil. Ega asjata ameeriklased nimeta seda autot mitte hundiks lambanahas, vaid hundiks hundi enda nahas.

Võimalik on soetada ka lahjema mootoriga FX35, mille kapoti all tiksub 3,5-liitrine V6, võimsusega 280 hj. Kuid seegi on 50 hj võimsam kui tema Ameerika turu ühel peamisel konkurendil Lexus RX330-l. Eestis müüakse hetkel vaid Lexus RX300, millel võimsust 204 hj, põhjuseks mõistagi hind, mis tuntavalt madalam kui võimsamal versioonil ja meie autoostjatele taskukohasem. Samal põhjusel võib oletada, et ka Infiniti puhul hakkab siinsetele autohuvilistele rohkem huvi pakkuma soodsama hinnaga FX35, kuid mine tea. Selliste autode ostjate puhul kehtib sageli reegel: kas kõik või mitte midagi ja kui, siis kogu raha eest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 09:37
    Otsi:

    Ava täpsem otsing