Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Noor türklane on kinnitanud kanda Eesti autotranspordis

    ?Alates 1. maist on meile lahti kogu Euroopa,? kirjeldab oma ettevõtte STS Trans võimalusi Kilinc, kelle kohta saabusid toimetuste postkastidesse sel nädalal anonüümkirjad. End Eesti kodanikuks tituleerinud kirjasaatja nimetas STS Transi hoogsaid arenguplaane kahtlustäratavaks. Türklasest ärimees ei osanud kirja sisu kuidagi kommenteerida.
    Kilinc räägib, et pärast 1. maid muutub Eesti Euroopa siseturuks, kaovad praegu tavalised tollilaod ja Eesti autofirmad saavad pakkuda teenust kõikjal Euroopas võrdsel alusel sealsete firmadega.
    Kilinci ettevõte ise on arenenud muljetavaldava kiirusega. Möödunud aasta suvel ostis Kilinc läbi oma investeerimisfirma OÜ Baltic Investment Viljandi autofirma Metra Auto koos paarikümne veoautoga. Tänaseks on STS rajanud kontori peale Tallinna ja Viljandi Riiga, Vilniusse, Peterburi, Helsingisse ja Kasahstani. Rajamisel on esindused Rootsis ja Taanis. Firma kasutatav autopark on kasvanud paarisaja autoni, mis pakuvad transporditeenust kogu Euroopas.
    Kilinc märgib, et kuigi Eestis on registreeritud sadu autotranspordifirmasid, on arvestatavaid tegijaid viis-kuus. Need on firmad, kes suudavad lepingust kinni pidada ja kauba tähtajaks kohale toimetada. Üheks selliseks pürib ka STS Trans koos tütarettevõttega STS Transport. Firma on tänavu rajamas uut esindust mõned kilomeetrit Tallinnast välja Pärnu maantee äärde, kuhu on ostetud 2,7 hektari suurune maatükk. Samas asub teise transpordifirma, DFDS Transport esindus. STSi uus esindus vahetab välja praegused kitsaks jäänud kontoriruumid kesklinnas.
    STSi ambitsioonikat plaani toetab firma käive, mis möödunud poole tegevusaasta kohta oli üle 300 miljoni krooni. Käive hõlmab puhtalt transporditeenuse mahtu. Ja seda ainult Eestis. Venemaal on tegevus kaks korda suurem ja Lätis veidi suurem kui Eestis.
    Autotransport täiendab noore türklase teist tegevusvaldkonda, laevatransporti. Talle poolenisti kuuluv laevafirma Ancora Shipping Ltd peakorteriga Rotterdamis omab ligi 30 alust, firma käive küünib 300 miljoni euroni ehk 4,6 mld kroonini. Kilinci senist tegevust on iseloomustanud ülim tagasihoidlikkus. Ta vahendab peamiselt Pärnu ja Paldiski sadamate kaudu läände suurema osa Eesti turbast. Lisaks veab ta Galvexi metalli ning Loode-Venemaa väetist, ent seda pole avalikult kuulutatud. Enne Eestisse saabumist 5?6 aastat tagasi elas, töötas ja õppis ta Amsterdamis, kus elab ka tema onu. Eestisse tulek oli seotud huviga võtta suuremaid riske kui seda pakub Hollandi turvaline ärikeskkond. Esialgu seadis ta end sisse Peterburis, kust aitas vahendada Vene tehaste väetist perefirmale Türgis. Ent Peterburi liialt ebastabiilne elu tõi ta lõpuks Tallinna. Äri osas sobib talle siinne maksupoliitika, mis toetab raha ettevõttesse edasi investeerimist. Kilinci soov on end Eestiga pikemalt siduda ning taotleda Eesti kodakondsust.
    Oma ärimudeli on Kilinc üles ehitanud pankadele. Laeva ostmist finantseerib pank, kaheksa aastaga peab laev laenuraha tagasi teenima, siis võetakse kaks aastat kasumit ja pärast kümmet aastat müüakse laev maha. Samas skeemiga on panga vahendusel soetatud uued veoautod.
    Teine äripõhimõte on Kilincil kasutada igas riigis sellest riigist pärit töötajaid ja panku. Eestis töötavad eestlased, Lätis lätlased ja Venemaal venelased. Kilinc oli Hollandis ING ja ABN Amro klient, Eestis on ta Hansapanga klient ja Venemaal otsib mõne kohaliku panga. Olenemata sellest, et Hansa Liising pakub ka Venemaal teenust. Kilinci arvates suudavad kohalikud töötajad teha paremat tööd. Ta ei armasta kogu äri usaldada ühe panga kätte.
    Türklase äris pole kõik läinud plaanipäraselt. Koos Taani mehaanikafirmaga Videbaek Maskinfabrik ning Merko Ehitusega oli tal paar aastat tagasi plaan rajada Paldiski Põhjasadamasse väetiseterminal. Ent sadamast oli raske maad saada, pank polnud ilma maata nõus projekti finantseerima ja see jäi katki. ?Ma ei kahetse, et asi ebaõnnestus,? märgib Kilinc. Ja lisab, et praegu rajatakse Vene riigi garantiiga suuri väetiseterminale kohalikesse sadamatesse, mistõttu sadamal Eestis oleks raske konkurentsi pakkuda.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.