Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaks haagist 10 000 krooniga

    Kohtusse jõudnud nõude lätted ulatuvad aastaisse 1999?2001, mil toonane vandeadvokaat Kadi Viira tegutses OÜ Lehtse & Lasko pankrotihaldurina. Peale kahe 1990. aastal valminud enam kui 30tonnise registrimassiga haagise ei suutnud pankrotihaldur muud vara tuvastada ning pärast nende müüki lõpetas kohus ettevõtte pankrotimenetluse selle raugemise tõttu. Teisisõnu, raha, mida võlausaldajatele jagada, ei olnud ning Lehtse & Lasko saadeti hingusele.
    Kõik oleks justkui korras..., kuid Viira müüs need omal ajal 560 000 krooniga soetatud haagised 10 000 krooniga. Täpsemalt öeldes andis Viira volikirja haagistest huvitatud Jüri Kiirkivile, kes need tegelikkuses iseendale müüs.
    Kadi Viira ise pole neid haagiseid ilmselt oma ihusilmaga kunagi näinud. Nii vähemasti kinnitab mees, kelle hoovi peal need haagised poolteist aastat kuni Kiirkivi tulekuni seisid. Sellele vaatamata teadis Viira kohtule kinnitada, et haagised on amortiseerunud ja mittekomplekssed.
    Viira ise kinnitab nüüd, et ta käis nende haagiste olukorraga siiski tutvumas, ning nimetab neid tagantjärele ?romudeks?. Tekib aga küsimus, kuidas õnnestus Kiirkivil üks haagistest hiljem välismaale müüa. Viira sõnades annavad põhjust kahelda ka vähemalt ühest haagisest 2000. aastal tehtud foto, millel ilutseb väliselt heas korras haagis, millel kõik rattad all. Eiche tehtud järelepärimistele vastanud kolm tuntud veofirmat kinnitasid, et ühe 1990. aastal valminud sama tüüpi poolhaagise turuhind aastal 2000 oli 100 000?150 000 krooni. Veelgi enam, ainuüksi üks haagise kasutatud rehv maksab 2100?2900 krooni, kuid neid on mõlemal haagisel kuus. Seega, pelgalt haagiste rehvid maksid vähemalt 12 000 krooni.
    Ent haagistega on seotud veel üks aga. Nimelt olid mõlemad haagised panditud Maapangale Lehtse & Lasko 172 000 krooni suuruse arvelduslaenu katteks.
    Viira kinnitab täna, et haagiste müük ja nende müügihind oli Maapangaga kooskõlastatud. Kellega täpselt, et suuda Viira enam meenutada. Samas kinnitab Maapanga pankrotihaldur Helmut Pikmets vastupidist: ?Lehte & Lasko pankrotihaldur Kadi Viira ei ole Maapangaga haagiste müügihinda kooskõlastanud.?
    Maapank ei saanud haagiste müügist sentigi. Ei saanudki saada, sest haagised müüdi ju võileivahinna eest. Küsimusele, miks ta enampakkumist ei korraldanud, vastas Viira, et pankrotiseadus lubab vara müüa kahel viisil ? enampakkumisega või muul võlausaldajatele kasulikul viisil. Küsimusele, mis kasu tõi valitud ?kasulik viis? Maapangale, vastab Viira tõdemusega, et pank ei saanud haagiste müügist tõepoolest sentigi.
    See on aga väike lohutus Lehte & Lasko kunagisele juhatuse liikmele Lehte Vallasele, kes lisaks haagiste pantimisele andis panga kasuks ka isikliku käenduse sellesama 172 000kroonise arvelduslaenu katteks. Pärast aastaid kestnud vaidlust leppisid Vallas ja Maapank kokku, et kui käendaja tasub pangale 100 000 krooni, siis pangal enam pretensioone ei ole. 100 000 krooni on pangale tasutud, kuid nüüd esitas Lehte esindaja advokaat Alar Eiche nõude Kadi Viira vastu. 100 000 krooni pangale tasutud summa ja teist sama palju moraalse kahju katteks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.