Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bussirent vabastab automuredest
Balti Logistika müügijuht Mait Marran selgitas, et kasutavad bussirendi teenust, kui tekib vajadus toimetada suurem arv kliente või koostööpartnereid linnast väljas asuvasse sihtkohta. Hetkel korraldab Balti Logistika seminari, kuhu on vaja inimesed sõidutada. ?Teenusepakkuja valikul lähtume ürituse üldkontseptsioonist. Kuna soovime klientidele pakkuda kõrge kvaliteediga teenust, siis lähtusime bussirendi teenusepakkuja valikul eelkõige kvaliteedist,? lisas Marran. ?Kvaliteedi all pidasime silmas kaasaegset kõigi mugavustega uut bussi.?
Hansabussi müügiosakonna juhataja Taivo Puuorg rääkis, et erinevatel ettevõtetel sisalduvad teenuse hinna sees erinevad asjad. ?Sõidul Eesti piires on reeglina hinna sees bussirent, juhitasud, kütus, kindlustus. Välisõitudel on erinevaid teenuseliike rohkem või vähem lähtuvalt sihtriigist. Levinumad on teedemaksud, parkimistasud, rahvusvahelised kindlustused, ööbimised, toitlustused, sillamaksud jne,? selgitas Puuorg.
Parimad bussiettevõtted turul pakkuvad ?täisteenust?, kus ohjatakse kogu protsessi kliendi esimesest kõnest arve väljastamiseni. ?Sinna vahele mahub kliendile marsruudi koostamine, toitlustuse organiseerimine ja majutuskohtade väljavalimine, laevapiletite broneerimine ja kohaletoimetamine,? selgitas Puuorg.
Välismaale sõita soovides peab bussifirmal olema rahvusvaheline ühistranspordiluba, bussil rahvusvaheline sõidukikaart ja kindlustus. Piiri taha minnes peab tegema ka põhjalikuma eeltöö. ?Kui Eesti sõitude puhul on bussiettevõtetel sageli üsna sarnane hinnapoliitika, siis välissõitude puhul esineb erinevaid metoodikaid mitmeid. Hinna küsimisel tasub saata sarnane info väljavalitud bussifirmadele, see annab võimaluse pakkumisi võrrelda,? lisas Puuorg.
Kliendil tuleks kindlasti küsida, kas vedajal on olemas vajadusel rahvusvaheline ühistranspordi luba või siis bussil sõidukikaart, samuti vajadusel rahvusvaheline. ?Kui klient tellib sellise bussi, millel neid pole, vastutab ta seaduse ees solidaarselt,? selgitas Puuorg.