Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pagasist leitud keelatud esemete eest vastutab reisija

    Kõige karmimad nõuded kehtivad reisides lennupagasile. Registreeritud pagasis aktsepteeritakse reisiks vajalikke, salongipagasis reisijale esmavajalikke ja väärtuslikke esemeid. Estonian Airi direktori Erki Urva sõnul saab äriklassis reisides kaasa võtta 30 kg pagasit, turistiklassis 10 kg vähem. Lisaks võib salongi võtta käsipagasi, mille maksimaalne kaal kaheksa kg ja mõõdud 45×35×20 cm. Vahepeatuseta Ameerikasse, Mehhikosse või Kanadasse reisi jätkates võib pagas kaaluda ca 32 kg.
    Lisakilode eest tuleb maksta, määrad erinevad lennufirmati.
    Vastavalt Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) ohtlike ainete regulatsioonile ei ole lennukiga lubatud vedada aineid-esemeid, mis võivad normaalsetes, lennutranspordile iseloomulikes tingimustes (näiteks rõhu- ja temperatuurimuutus) plahvatada, tekitada ohtlikke reaktsioone, süttida, kuumeneda või eraldada toksilisi, söövitavaid, samuti kergesti süttivaid aineid, gaase või aure.
    Patareidega töötavad esemed tuleks lahti võtta, et need reisi ajal tööle ei hakkaks. Samuti ei tohi pagasis vedada vedelikke, mis võivad reisija enda ja teiste pagasit kahjustada. Lisaks ei aktsepteerita reisija salongipagasis teravaid relvasid, torke- ja lõikeesemeid.
    Lennueelsel julgestuskontrollil avastatud keelatud esemed kas eemaldatakse reisija pagasist ja reisija kas:
    - ei võta neid lennule ja loovutab need teda saatvatele inimestele;- loobub omandiõigusest vastava eseme suhtes ning keelatud ese hävitatakse;- võib esemed anda teatud tasu eest lennujaama vastavasse hoiuruumi, kuid kõigis lennujaamades ei pruugi sellist hoiuruumi olla.
    Kadunud pagasi hüvitavad lennufirmad umbes 340 krooni (17 SDRi, Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik) väärtuses kilogrammi kohta.
    Bussiga Euroopasse või Venemaale sõitjail on lubatud kaasa võtta bussisalongi üks käsipagas kaaluga 5 kg, mis ei ületa mõõtmeid 45×35×20 cm, see paigutatakse istmete kohal olevale riiulile. Lisaks võib kaasa võtta ühe kohvri või koti, mis kaalub kuni 30 kg mõõtmetega 70 ×30×55 cm, mis pannakse pagasiruumi.
    ?Pagasi kogus bussiga reisimisel sõltub bussis olevate reisijate arvust. Mida rohkem reisijaid, seda vähem saab iga reisija kaasa võtta pagasiüksuseid,? selgitas Mootorreisi ASi reisiteeninduse juht Ingrid Seppar. Lisapagasi eest tuleb maksta juurde.
    Pagasis sisalduva kohta bussifirma piiranguid ei tee, reisija peab aga kinni pidama tollieeskirjadest.
    Kui kotist midagi keelatut leitakse, tõstetakse reisija pagasiga piiril maha. ?Bussimeeskonnale seletusi nende reisijate kohta ei anta, oli mahatõstmise põhjuseks pagas või persoon,? lisas Seppar.
    Bussifirma vastutab pagasi, aga mitte selles sisalduva eest.
    Laevaga reisides pagasile kaalu- või mahupiiranguid pole. Peamine, et reisija ise oma kotid laevale suudab toimetada. Küll on Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul kaasa keelatud võtta ohtlikke ja kergesti süttivaid aineid. ?Kui keelatud asjadega vahele jääda, saab need üldjuhul tagasi, kui antud probleemist ei tule tõsist konflikti ? vastasel juhul sekkub politsei,? lisas Mägi. ?Erijuhtum on relvad ? need tuleb anda hoiule. Kui sellest keeldutakse, laeva ei lubata. Kui laev on juba merel, antakse relvaomanik sihtsadamas üle ametivõimudele.? Ka peab laevareisija Silja Line?i Tallinna terminali juhataja Triin Rangi sõnul arvestama tollieeskirjadega.
    Õnnetusjuhtumite tarbeks peab reisija ise pagasi kindlustama, laevafirma selle eest ei vastuta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Lähis-Ida pinged kütavad naftaturge: Iisraeli rünnakutele järgnesid hinnatõusud
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Naftahinnad sööstsid reedel 3 dollari võrra barreli kohta. Samal ajal tõusis järsult ka turvasadamana tuntud kuld.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.