Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksorent laseb autost loobuda

    Tallinna koduleheküljel www.tallinn.ee leiab nimekirjast 37 pealinnas tegutsevat taksofirmat. Neile helistades selgus, et peaaegu pooled pakuvad erinevaid lisateenuseid firmadele. Lisateenused on kas kliendikaardid-lepingud või taksorent koos juhiga. Veel saab taksofirmadest tellida päralesõiduteenust, kui on näiteks sadamast või lennujaamast külalised peale võtta.
    Kliendiks saamiseks sõlmitakse leping, selleks piisab firma garantiikirjast. Lepingut sõlmides annab taksofirma klientfirmale t?ekiraamatud, mis antakse sõitja kasutusse. Sõites täidab taksojuht t?ekid ära ja kord kuus esitatakse t?ekkide põhjal kogusummas arve. Mõned taksofirmad kasutavad t?ekkide asemel kaarti. ?Leping tähendab kliendile veel seda, et kui taksoteenus kallineb, saab klient endise hinnaga sõita,? selgitas Hedi Takso juhataja Uno Lilienthal. Sõitjale teeb elu mugavamaks aga see, et sularaha ei ole vaja kaasas kanda.
    Tulika Takso juhatuse esimees Anne Rebane selgitas, et kliendid kasutavad kviitungeid juhtudel, kui on vajadus neid ühekaupa väljastada ? näiteks firma külalistele. ?Kviitungile võib ka eelnevalt kirjutada firma tasutava summa, ületava osa maksab siis kasutaja täiendavalt sularahas,? selgitas Rebane.
    Takso rentimine juhiga on tavateenus, ainult taksot kasutatakse kauem. Mõni firma soovib selleks lepingut teha, mõni mitte. Rendihinna sees, mis on takso tunni seisuhind, on nii sõitmine kui kütus, see on ka eelis rendiauto ees. Lisaks jäävad autoga seotud hooldusmured taksojuhi kanda. Linnast välja sõites lisandub sõltuvalt firmast kroon või kaks läbitud kilomeetri eest. Kui on vaja taksojuhi teenuseid pikemalt kasutada, tasub klient ka taksojuhi majutuskulud.
    Kui firmale tähendab taksofirmaga lepingu sõlmimine lihtsamat arveldamist, siis sõitjad võivad kokku puutuda pahaste taksojuhtidega, kellele sularahata arveldamine ei istu.
    - Eesti Päevalehe (EPL) haldusjuht Asta Valsberg rääkis, et EPLi toimetuse töötajad teevad tööalased sõidud kas firma auto või taksokaartidega arveldades. ?Kasutasime ka taksorenditeenust, kuid siis seisis taksojuht sõitude puudumisel niisama ja teenus väljus kontrolli alt,? selgitas Valsberg. Praegu registreerivad EPLi sõita soovijad oma sõidu sekretäri juures, kui ajad kattuvad, kasutab hilineja taksokaarti. ?See lahendus sujub hästi,? lisas Valsberg.
    - Kaie Kuum Rootsi Eksportnõukogust selgitas, et nemad kasutavad juhiga autorenti siis, kui on vaja klientidega külastada Tallinnast väljas asuvaid ettevõtteid. ?Linna piires kasutame tavalist taksot,? lisas Kuum. ?Rootsi Eksportnõukogul on ka oma auto, aga esiteks ei sõida kõik meie töötajad ise autoga ja eriti pikkade sõitude puhul on mugavam kasutada juhiga rendiautot.?
    Valiku praeguse teenusepakkuja kasuks tegi Eksportnõukogu Kuuma sõnul peaaegu viis aastat tagasi ja sel hetkel oli taksofirma hind märgatavalt soodsam rahvusvaheliste rendifirmadega võrreldes. Valikukriteeriumideks olid professionaalsed juhid, korralikud ja turvalised autod ning muidugi ka mõistlik hind. Samuti meeldiv ja paindlik klienditeenindus.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.