Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik võitleb autovoogude vastu euroraha ja aina laiemate teedega

    Kuidas ELi infrastruktuuriprogrammid soosivad alternatiivsete liikumisvõimaluste kasutamist?
    Need programmid on alguse saanud Euroopast, kus tuntakse ja mõistetakse meist paremini autostumisega kaasnevaid probleeme. Sellepärast ongi programmid suunatud esmajoones mitmesuguste nn pudelikaelade kõrvaldamisele ehk üleeuroopalise ladusalt kulgeva transpordiühenduste võrgustiku (TEN-T) loomisele. Laiendatakse maanteid, rekonstrueeritakse ja ehitatakse uusi raudteid, arendatakse sadamaid ja lennujaamu. Kuna tänavad ja maanteed on piirkonniti jõudnud oma läbilaskevõime piirini, siis püütakse kauba- ja reisijatevoolusid maksimaalselt suunata alternatiivsetele transpordiliikidele, s.o raudteele ja merele. Üks huvitav projekt on näiteks ?Motorways of the Baltic Sea?, mille tulemusena peaks laevaliiklus siinkandis märgatavalt tihenema, aga samas ohutumaks muutuma.
    Nende programmide eripära on, et toetatakse vaid riiklikke transpordi infrastruktuure. Eesti paistab teiste seas silma ? saame ELi abirahaga arendada oma maanteevõrgustikku, sadamaid ja lennujaamu, raudtee rekonstrueerimine on aga seevastu raskendatud. Kuna mõned aastad tagasi erastati meil kogu raudtee infrastruktuur, siis praegu sõidab kiirrong Tallinnast Tartusse aeglasemalt kui buss ja inimesed eelistavad loomulikult kiiremat sõiduvõimalust mugavamale ja ohutumale. Kui Lätis ja Leedus viiakse ELi vahendeid kasutades raudteed tasemele, mis võimaldab tõsta reisirongide sõidukiirust, siis meie raudteede piisavaks kaasajastamiseks puudub raha.
    Milline on autode kasutamist piirav tegevuskava ja kas eksisteerib programm, et suunata inimesi rohkem ühiskondlikusse transporti?
    On olemas transpordi arengukava aastateks 1999?2006. Kuna Eesti areneb nii poliitiliselt kui majanduslikult väga kiiresti, siis praegu töötatakse välja transpordi arengukava aastateks 2004?2010, mille üks suurem osa on ühistranspordi arenguprogramm 2004?2010. Kuna need dokumendid on alles töös, siis on vara neid kommenteerida. Eesmärgina püüame suurendada ühistranspordi kasutajate arvu. Selleks tuleb suurendada ühistranspordi riiklikke toetusi, et uuendada ühissõidukite parki ja ühistranspordi infrastruktuuri, integreerida erinevate transpordiliikide tööd, optimeerida ühistranspordiliinid ja parandada infoedastust sõitjaile.
    Üks tõsisem probleem ühistranspordis on asjaolu, et riigis puudub organisatsioon, mis tegeleks ühistranspordiga kompleksselt. Praegu korraldab seda riik eesotsas MKMiga ja selle haldusalas olevate ametitega, samuti maavalitsused ja mitusada kohalikku omavalitsust, tulemus on aga koordineerimatus.
    Autor: Indrek Kiisler
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.