Märtsis Tallinna ühissõidukites kasutusele tulevatele ID-piletitele lisandub kioskist ostes kuuekroonine teenustasu.
Linnajuhid ja projekti vedav sertifitseerimiskeskus põhjendavad teenustasu müügikulutuste hüvitamisega, kirjutab Postimees.
Linnavolikogu määruse kohaselt hakkab näiteks 30 päeva perioodikaart ID-kaardi kasutajatele 1. märtsist maksma 200 krooni, sõiduõiguse lunastamisel sularaha eest kioskist tuleb sellele aga täiendavalt juurde maksta veel kuus krooni teenustasu.
Tallinna abilinnapea Toomas Vitsut tunnistas eile, et perioodikaarti kioskist ostes tuleb inimesel tõepoolest rohkem maksta, kui on kirjas volikogu määruses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta lisas, et sellest ei tohiks siiski tekkida õiguslikku probleemi, ja et selguse mõttes kavatseb linnavõim sel nädalal muuta ka perioodikaartide hinnatõusu ette nägevat volikogu määrust, lisades sinna teenustasu mõiste.
Riigi tarbijakaitseameti peaspetsialist Kristina Vaksmaa ütles eile Postimehele, et tarbijakaitse kavatseb teenustasu küsimust täpsemalt uurida, söandamata esialgu anda lõplikku hinnangut selle seaduslikkuse kohta.
«Tarbijakaitseameti kindel seisukoht on aga see, et kui on näiteks teavitatud, et 90 päeva kaart maksab 490 krooni, siis peab tegemist olema lõpphinnaga,» sõnas Vaksmaa. «Ehk tarbija peab saama kaardi soetada väljakuulutatud hinnaga. Igasugune teenustasu, mis lisandub juba lubatud ja kehtestatud hinnale, ei ole korrektne.»
Vitsut ütles, et teenustasuga oli arvestatud juba projekti alguses, ja see läheb müügiga seotud kulutuste hüvitamiseks.
Sertifitseerimiskeskuse projektijuht Märt Randoja nimetas teenustasu võtmist ja nende erinevust täiesti loogiliseks, sest eri maksekanalitel on erinevad kulud.