Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn nõuab Falckilt soodsamat lepingut
Viimasel ajal kirgi üles kütnud parkimisteema on haripunkti jõudmas, tasulise parkimisala laiendamise ja parkimistasu tõstmise plaan jääb ilmselt sel nädalal volikogule esitamata.
Abilinnapea Jüri Ratas ähvardas parkimislepingu lõpetada ning panna munitsipaalpolitsei parkimist korraldama.
?Kuulsin ajakirjandusest, et hakkame uuesti läbirääkimisi pidama,? ütles Falck Eesti juhatuse esimees Peeter Tohver eilsel Tallinna parkimisprobleeme lahanud pressikonverentsil.
Tallinn saab praeguse lepingu kohaselt 55% parkimistasudest, möödunud aastal sai linn natuke üle 11,5 miljoni krooni. Kokku on Tallinn kolme aastaga teeninud 35,9 miljonit krooni, kuigi Postimehe andmetel ütles tollane abilinnapea Priit Vilba 2001. aasta algul, et leping turvafirmaga garanteerib linnakassale viie aasta jooksul 112 miljonit parkimiskrooni.
Nende puuduolevate miljonite ümber vaidlus käibki. Tallinn tahab rohkem raha saada, aga Falck väidab, et kuna linn muudab kogu aeg parkimiskorda, ei saa nemad korralikult tööd teha. ?Jumala eest, lastagu meil tööd teha!? ütles Tohver.
Ainuüksi seetõttu, et linn lubab nüüd esimesed 15 minutit tasuta parkida, vähenes Tohvri sõnul kogu parkimiskäive eelmisel aastal 3,5 miljoni krooni võrra.
Tallinna pressi?eff Allan Alaküla ütles eile: ?Linn alustab Falckiga läbirääkimisi lepingutingimuste muutmiseks ning kui see ei peaks õnnestuma, siis on reaalseks alternatiiviks Falckile täna olemas veidi üle kuu aja edukalt töötanud munitsipaalpolitsei struktuuri alge. Varem sellist alternatiivi polnud ja seetõttu ei saanud linn väga tõsiselt ka esitada Falckile oma argumente lepingu soodsamaks muutmiseks.?
?Kui kasumit teenida ei saa, siis pole meil ju huvi asjaga edasi tegeleda,? ütles Tohver.
Falck Eesti teenis möödunud aastal Tallinna parkimise korraldamise eest 1,1 miljonit krooni kasumit.
Falck Eesti juhatuse esimees Peeter Tohver ütles, et ettevõtte eelmise aasta käive parkimisteenuse osutamisel Tallinna linnas oli 12,1 miljonit krooni. Sellest summast 10,1 miljonit andis parkimise opereerimisleping ning 2 miljonit parkimiskontrolli leping.
Lõviosa ehk 36% andis parkimiskäibesse mobiilparkimine, järgnes Vabaduse väljaku tasuline parkla, mis andis koguni 24% mullusest parkimiskäibest.
Suurim kulu parkimise korraldamisel on tööjõukulu, mis moodustab 25% Falcki parkimiskäibest, parkimiskorraldaja palk on umbes 75% Eesti keskmisest palgast.
Parkimist korraldab 26 inimest, kuus määratakse umbes 3000 trahvi.