Rahvusvahelisse kontserni Cleanaway kuuluv Tallinna Prügila süüdistab oma suurimat konkurenti, teist rahvusvahelist kontserni Ragn-Sells tarbija petmises.
Raha küsitavat Jõelähtme europrügila takside järgi, aga prügi veetakse hoopis Eesti teise otsa odavatele prügimägedele. Ragn-Sells peab süüdistusi alatuks laimuks, kirjutab SL Õhtuleht.
Tallinna Prügila juhatuse liige Raivo Uukkivi ei mõista, kuidas pärast Jõelähtme uue europrügila avamist mullu juunis võis rämpsu hulk võimsalt väheneda. Tema arvutuste järgi peaks Tallinna ja Harjumaa pool miljonit elanikku tekitama ligi 240 000 tonni prügi, ent Jõelähtmele jõuab vaid 140 000 tonni aastas. Osa jäätmeist suunatakse taaskasutusse. Ligi 70 000 tonni rämpsu on aga ometi kadunud.
Uukkivi on veendunud, et patuoinas on Ragn-Sells. Tallinna Prügilaga samasse gruppi kuuluva Cleanaway Tallinnaga pole Uukkivi sõnul probleemi, Ragn-Sellsi toodavad prügikogused minevat aga aina alla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ehkki mööndes, et tõestust tal pole, on Uukkivi kindel, et Ragn-Sells petab tarbijat. Firma on tõstnud prügiveo hinda, põhjendades seda Jõelähtme prügila kõrgete taksidega, kuid veab prügi hoopis Rakverre ja Haapsallu. Need prügilad on antud opereerida Ragn-Sellsile ja viimane soovib Uukkivi hinnangul neist viimast võtta - hiljemalt 2009. aastaks tuleb euronõudeile mittevastavad prügilad, sealhulgas ka Rakvere ja Haapsalu omad, sulgeda.
«See on sõna otseses mõttes laim!» pahvatab Ragn-Sellsi arendusdirektor Agu Remmelg. Ta kinnitab, et nad veavad Jõelähtmele tõesti võimalikult vähe. «Seda aga selle arvelt, et viime maksimaalses koguses prügi Tallinna jäätmesorteerimistehasesse. See on meile palju lähemal kui Tallinna prügila. Teiseks on see keskkonnasõbralikkuselt kõige õigem.»
Uukkivi vaidleb: «Ragn-Sells väidab tõepoolest, et viib tehasesse, aga see tähendab, et tehas omakorda viib jäätmeid järjest rohkem mujale. Igal juhul lähevad need maakonnast välja. Tehas kasutab Väätsa, Torma ja Uikala prügilat, mis kõik on maakonnast väljas.»