Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Idee on see, mis maksab
Raketis ollakse väga leidlikud! Ei, ma ei mõtle kosmoselaeva ja selle meeskonda, vaid Raketi-nimelist reklaamiagentuuri, mis läinud aastal suure pauguga orbiidile paiskus. Raketi näide on elav illustratsioon turunduse põhitõele (ja mitte ainult turunduse!), et idee on see, mis maksab.
Rakett tuli enda olemasolu teadvustamiseks välja sotsiaalset tagapõhja omava sõnumiga, mis ärritaks tarbimishullude eestimaalaste meeli. Lööklause ?Võidab see, kel on surres kõige rohkem asju. Kohtadele, valmis olla, läks!? ilmestas bussipeatuste reklaampindu, muidu reklaamivaba ETVd ning loomulikult agentuuri enda kodulehekülge. Viimase külastatavus kasvas kampaania alguspäevil 2000%, väidab Raketi-mees Asko Künnap.
Kuid loomulikult ei olnud see ainus tagasiside, mille osaliseks kampaania sai. Sööda neelasid alla erinevad meediakanalid, kes üksteise võidu kampaaniat ja selle ideed tutvustasid, samuti jõudis aktsioon ?Turundustegu 2003? konkursil kümne parima sekka. Ma usun küll, et selle melu tagajärjel teab nüüd suurem osa eestlasi, et meil on olemas lennuka nimega reklaamiagentuur Rakett.
Kogu tähelepanu saavutati vaid 25 000 krooni eest, mis oligi kogu materiaalne investeering kampaaniasse. Järelikult ? idee on see, mis maksab, ning säravate mõtetega inimesed on turunduses sama hädavajalikud kui autole mootor. Kui on häid ideid, ei pea turunduse alla matma sadu tuhandeid kroone, vaid leidlikud ja ebatraditsioonilised võtted on need, mis potentsiaalsete tarbijate südamed võidavad.
Raketi kampaaniast saavad mõtlemisainet ehk ka ettevõtjad, kelle avalike suhete või turundusosakonnast laekuvad üsna igavad pressiteated, mille avaldamist lehes loodetakse. Siduge oma ettevõtte uudis mõne põneva sündmuse korraldamisega, nähke natuke vaeva selleks idee leidmisega ? ning võib juhtuda, et saategi sama suure meediakajastuse kui Rakett.