Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kullerid loovutavad turgu lennufirmadele

    Viimastel aastatel on lennutranspordialastes kirjutistes kulleriteenust pakkuvate firmade kohta kasutatud mõistet integraator, sest sõna ?kuller? tekitab sageli mulje orientatsioonist dokumentidele või väikesemahulistele saadetistele, mis aga tegelikkuses nii ei pruugi olla.
    Ekspresstranspordi puhul, mida integraatorid pakuvad, on dokumentide veo asemel võtmeküsimuseks kauba toimetamine uksest ukseni võimalikult kiiresti ja ühtse protsessina.
    Rahvusvahelise lennutranspordi puhul, mida pakuvad ekspedeerimisfirmad, on uksest ukseni transport pandud kokku eri teenustest, mida osutavad eri allhankijad: vedaja, kes kauba kliendi juurest peale võtab, tollimaakler, kes vormistab ekspordideklaratsiooni, käsitlusfirma, lennukompanii ja sihtriigis omakorda käsitlusfirma, tollimaakler ja vedaja, kes kauba kohale toimetab.
    Kui need lõigud on kaetud eri ettevõtete poolt, ei pruugi näiteks saadetise liikumise jälgimine olla ühes lõigus sama hea kui teises. Seetõttu võib olla eelis ettevõtetel, kes ise kogu ahelat pakuvad ja omavad ühtset süsteemi ? integraatorite puhul see nii on. Globaalne integraator toimetab saadetised oma auto- või lennutranspordivõrgu ning maaklerteenuse abil kiiresti ja ühtse teenusena uksest ukseni. Seetõttu on teenus vaatamata kõrgemale hinnale kasutaja jaoks mugav ja sageli eelistatud.
    Lennukompaniid on seda tendentsi järjest suureneva ohuna tajunud ja selle vastu abinõud tarvitusele võtnud. Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) andmetel möödunud aasta kohta on lennukompaniid ja ekspedeerimisettevõtted ühendatud jõul integraatoritelt turuosa tagasi võitnud. Arvud näitavad olulist suunamuutust: integraatorite kogumaht, mis aastal 2001 oli 17,62%, kahanes möödunud aastal 15,78%ni.
    Ekspertide hinnangul eelistatakse jätkuvalt detailseid tarneahela juhtimisega seotud tooteid ning lennukompaniid ja ekspedeerijad keskenduvad vähem lennujaamast lennujaamani teenusele ja järjest enam lõppkliendi vajadustele.
    Suuremad rahvusvahelised vedajad, sealhulgas Lufthansa Cargo, KLM, Singapore Airlines, Air France, British Airways World Cargo ja American Airlines, on toonud turule konkurentsivõimelised ajalubadusega teenused, mis sisaldavad võimalust toimetada saadetised uksest ukseni. Näiteks Lufthansa Cargo uue tootesarja cd.Solutions. mis arvestab muutuvaid individuaalseid logistilisi vajadusi. Toode koosneb erinevatest teenusemoodulitest, mida omavahel vastavalt kliendi vajadustele kombineeritakse. Uksest ukseni teenust pakuvad Eestis tuntumatest lennukompaniidest veel SAS ja Air France. Sarnaselt integraatoritele on näiteks Air France töötanud välja erinevat tüüpi teenused, mis on mõeldud erineva iseloomuga saadetiste transpordiks.
    Sarnaselt lennukompaniidega arendavad ka ekspedeerimisfirmad välja järjest paremaid IT-süsteeme, mille abil on saadetised jälgitavad kogu transpordiahela käigus. Näiteks on internetis kliendile suunatud infosüsteemid, mis annavad ülevaate mistahes saadetiste liikumisest teenusepakkuja süsteemis, kui sisestada saatelehe number, lähtepunkt, kauba saatja, kauba saaja või muu saadetist puudutav info. Samuti saab interneti kaudu teha broneeringuid ja tellimusi ning koostada aruandeid.q
    Autor: Agnes Hellaste
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.