Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meretransport sobib kaalukate ja mahukate kaupade veoks

    Eestis veetakse meritsi peamiselt naftatooteid, väetisi, turvast, konteinereid, ro-ro-kaupu. ?Merevedu suudab tänapäeval edukalt konkureerida lennu- ja autotranspordiga, kasutatakse kiireid ro-ro-laevu. Näiteks Saksamaalt Eestisse on võimalik kaup merekonteineriga kohale toimetada sama kiiresti kui autotranspordiga,? lisab CF&S Agentide ASi juhataja Ants Ratas. ?Hinnad on mereveol üldjuhul autotranspordi omadest madalamad ja kaalult raskemate kaupade puhul on mereveol selge hinnaeelis.?
    Tänapäeval ei saa Ratase hinnangul enam niisama lihtsalt öelda, milline transpordiliik sobib mingi kauba veoks kõige paremini. ?Otsus tuleb langetada võrreldes veohinda, veoliigi kasutamiseks vajaliku minimaalse kaubapartii suurust ja transpordiaega. Näiteks saematerjali veetakse nii autode, vagunite, tramplaevade kui ka konteineritega ja väärispuitu vahel ka lennutranspordiga,? lisab ta.
    Mereveo hind sõltub kliendi soovidest. ?Täna on enamik ekspediitoreid ja laevaliine suutelised korraldama lisaks mereveole kaupade auto- või raudteeveo sadamast sihtkohani. Lisaks veoteenusele pakuvad laevafirmad kliendile kaupade tollimise, kindlustamise, hoiustamise, ümberlaadimise, pakkimise, markeerimise ja muid teenuseid,? räägib Ratas.
    Laevafirma valimisel soovitab Ratas lähtuda lihtsast loogikast. ?Siin on asi sama nagu kaugel eksootilisel maal sobiva toidukoha otsimisega ? McDonald?si Big Mac on kindel valik nii Tallinnas, Bakuus kui ka Hongkongis,? selgitab ta. ?Lihtsam ja kindlam on kasutada mõnda suuremat rahvusvahelisse ketti kuuluvat laevaagendifirmat. Sellisel juhul võib kindel olla, et satutakse kokku oma ala professionaalidega, kes tunnevad asja ja oskavad kauba saatjale parima meretranspordiskeemi välja pakkuda. Samuti on sellisel firmal usaldusväärsed koostööpartnerid kõikjal maailmas.?
    GS Cargomasters Eesti ASi tegevjuht Raido Rebane ennustas eelmise aasta lõpus, et mereveohinnad tõusevad. Põhjuseks madalseisust väljatulek.
    Kaug-Idast Tallinnasse konteinerit vedades võib see kliendile tähendada ainuüksi prahtimisteenuse hindade kerkimise tõttu 3200?3900kroonist (250?300 USA dollarit) hinnatõusu. Lisaks on oodata kütusehindade tõusu, mis kulusid veelgi suurendab.
    Suurim hinnatõus tuleb tänavu Rebase ennustusel Kaug-Ida ? Euroopa suunal, Euroopa ? Kaug-Ida suunal on hinnatõus väiksem. Esimesel suunal on hinnatõus 3900?4500 krooni (300?500 USD) 40jalase konteineri kohta, teisel suunal 1300?2600 krooni (100?200 USD) 40jalase konteineri kohta. Euroopa-siseste vedude hinnad peaksid tänavu Balti Logistika juhataja Vallo Arumäe ennustusel langema.
    Kaubad liiguvad merel peamiselt konteinerites, need on vedudeks kohandatud ja suletud veoühikud, mida saab toimetada saatjalt vastuvõtjale kauba vahepealse käsitlemiseta. ISO soovituste järgi on konteinerid standardiseeritud mõõtmete, kuju, kaalu, tugevuse, ehituse ja otstarbe järgi.
    Põhiliselt valmistatakse konteinereid terasest. Peamisi konteineritüüpe on neli: konteiner ? külgsein või külje sees asuv uks avaneb; konteiner ? eemaldatava kõva või tentkatusega;
    - kinnine konteiner ehk bokskonteiner ? üldlevinud segakauba ja väikesaadetiste veoks, peamiselt kahes suu- ruses: 20- ja 40jalased;- open-side
    - open-top
    - poolkõrge konteiner ? sobib raskete kaupade veoks.
    Lisaks kasutatakse mitmesuguseid eriotstarbelisi konteinereid: termo-, külmutus-, paakkonteinerid jne.
    Konteinerite mõõtühikuna on kasutusele võetud TEU-nimeline ühik (1 TEU on võrdne 20jalase konteineriga). Veoraha arvestust peetakse peamiselt TEUdes.
    20jalasesse konteinerisse mahub 11 EUR-alust, 40jalasesse 25 EUR-alust.
    Konteinereid kasutatakse peamiselt meretranspordis ja sellistel vedudel, kus üks vedajatest on laevandusfirma.
    Peamiselt veetakse konteineriga raudteel või maanteel sadamast sadamasse või autotranspordiga sadamast kliendile. Rahvusvahelist kaubavedu üldiselt maanteel konteineriga ei tehta.
    Konteinerite veosekäive suureneb aastas keskmiselt 10%.
    Peamiselt kasutatakse konteinervedusid ookeanide ületamisel ja mandritevahelises liikluses.
    Konteinerveo plussid
    - Võimaldab vähendada laadimiskulusid- Kauba pakendamisnõuded ei ole ranged- Kaup on kaitstud sademete ja päikese eest- Üsna turvaline varguste vastu- Kindlustusega seotud kulud on väiksemad kui muudel veoviisidel- Standardseid konteinereid saab kiiresti ja paindlikult ümber laadida ühest veovahendist teise- Lai valik erinevaid konteinereid, mida saab kasutada erinevate kaupade veoks- Vajadusel saab konteinerit kasutada ajutise laona
    Konteinerveo miinused
    - Konteineri kasutamine on suhteliselt kallis odavate kaupade veoks- Konteineri tagastamine rendileandjale suurendab kulusid- Konteinerite all on kinni kapital
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.