• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • 26.02.04, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Laevafirmad piiravad merele viidavat pagasit

Kiirlaevafirmad kehtestavad kevadest autota reisivatele turistidele pagasipiirangud, millega püütakse soomlasi laevapoodi ostma meelitada.
Pagasipiirangud kehtestatakse seetõttu, et 1. maist kaob laevadelt tax-free-kaubandus, mis on siiani andnud märkimisväärse osa laevafirmade käibest. Nüüd otsitakse võimalusi, kuidas oma poodide ostjaskond säilitada ning üheks võimaluseks on just pagasipiirangutega maalt kauba ostmist vähendada, kirjutab Postimees.
Linda Liinide tegevdirektori Rein Ojasaare kinnitusel on pagasipiirangud tegelikult ammu unustatud vana, sest näiteks nende firmas on need kehtinud ka varem.
«Reaalsuses ei ole neid siiski rakendatud, sest probleem ei ole kuigi suur,» lausus ta. «Nüüd hakkame seda karmimalt jälgima, sest avanevad piirid ja suurenevad lubatud alkoholikogused võivad probleeme tekitada.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas ei varja ta, et osalt on sellise sammu taga ka soov meelitada inimesed laeva poodi, kus on pidevalt küllalt lai kaubakogus olemas. «Miks peaks inimene kauba ostma maalt, kui laevas on see olemas ning ta võiks oma ostud ka sealt teha,» lausus Ojasaar.
Pagasipiirangu kehtestab kevadest ka Nordic JetLine. Ettevõtte müügijuhi Sigrid Tammese sõnul on kõik harjunud, et pagasipiirangud on olemas lennukitel, ning oli vaid aja küsimus, millal need tulevad ka laevadele. «Laevafirma peab olema valmis omamaks kontrolli laeva saabuvate reisijate, autode ja nende pagasi kaalu ehk laeva lasti üle, et ei tekiks ülekaalu,» lausus ta.
Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul nemad alles kaaluvad pagasipiirangute kehtestamise vajalikkust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele