Kümned tuhanded inimesed ootavad pikisilmi, millal maksu- ja tolliamet tagastab neile enam makstud tulumaksu lubatud viie tööpäeva jooksul.
Kuigi maksu- ja tolliamet toonitab, et viie tööpäeva lubadus kehtib vaid probleemideta deklaratsioonide puhul, edastab maksumaksjatele tagasisidet deklaratsioonide kohta puudulikult, kirjutab Eesti Päevaleht.
Enim probleeme on eluasemelaenu võtnud inimestel.
?Täitsin netis deklaratsiooni juba ammu, ilmus roheline kiri, et kõik on korras ning tagastamisele kuulub see ja see summa,? ütles tallinlanna Tiina.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuna tagastus ei laekunud, helistas Tiina veel kord infonumbrile. Tal paluti e-maksuametis vaadata linki ?Informatsioon 2003. aasta deklaratsiooni kohta?. Seal oli kirjas, et maksu- ja tolliametile tuleb ühe nädala jooksul esitada eluasemelaenu intresside kohta kuludokumendid. Kuid millised dokumendid kuhu tuua tuleb ning kas peab need paberkandjal kohale toimetama, kirjast ei selgunud. Selgusetuks jäi ka küsimus, kuidas peaks deklaratsiooni täitnud inimene oskama seda linki vaadata.
Maksu- ja tolliameti teenindusosakonna juhataja Reet Reismaa sõnul on tegemist tüüptekstiga, sest infotehnoloogiliselt ei ole võimalik probleemsete deklaratsioonide puhul igale maksumaksjale eraldi teadet saata.
Maksuameti infotelefoni 1811 andmetel peavad esimest aastat eluasemelaenu tagasi maksvad inimesed esitama deklaratsiooniga koos maksuametile laenulepingu koopia, Reismaa sõnul piisab aga üldjuhul vaid pangatõendist, mis kinnitab, kui palju intressi on tasutud. Kumba uskuda, jääb maksumaksjale selgusetuks. Seda, et pangatõendeid saab maksu- ja tolliametile ka faksida, mitte ei pea paberkandjal neid kusagile viima, selgub alles pärast telefonikõnet infotelefonile.