Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam ? firma nagu orkester

    Lisaks elamu- ja kontoripiirkondade arendusele laiendab Tallinna Sadam oma tegevust veelgi ja hakkab tegelema veel Tallinna ringtee raudtee ehituse ning saartevahelise praamiliikluse opereerimisega.
    ?Kinnisvaraarendusest teenitav tulu oleks võrreldav sadama tänaste sissetulekutega,? ütles Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov. Sadamal on suured maatükid Tallinna kesklinnas ja Muugal.
    Reisisadamate ümber mere ääres ootab arendamist 15 hektarit, kuhu kerkiksid kortermajad ja kontorid. ?Selles piirkonnas on maa ruutmeetri hind mitu tuhat krooni,? ütles Sakkov.
    Arendustegevuse alustamine seisab Tallinna linnavalitsuse taga, kes pole eraldanud planeerimisluba ega kinnitanud detailplaneeringut.
    Muugal kujundab Tallinna sadama 60 hektarile tööstusparki, kus tehaste rajamiseks on ette valmistatud kommunikatsioonid.
    Tallinna Sadam jääks maade omanikuks ja raha teenitakse hoonestusõiguse müügist piiratud ajaks ehk 36 kuni 99 aastaks. ?Meie planeeriks ja tsoneeriks, sellele järgnev koostöö eraettevõtjatega oleks iga projekti puhul erinev,? ütles Sakkov.
    Tallinna Sadam kavatseb otsida kinnisvaraarendajad maatükkidele, millel pole otsest seost kaubavoogude vahendamisega.
    ?Tahame teha midagi sellist, mis ka meie lastele raha teeniks,? ütles Erik Sakkov.
    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen ei laida Tallinna Sadama plaane. Tema hinnangul on peamine, et projektid oleksid kasumlikud.
    Tallinna Sadam on viimane riigile jäänud suur infrastruktuuri ettevõte, mille kraesse on lükanud riik mahukaid sama valdkonda puudutavaid projekte.
    Viimastel kuudel on Tallinna Sadam saanud majandusminister Meelis Atonenilt ülesandeid, mis pole otseselt seotud kaubavooge vahendamisega läbi riigile kuuluvate sadamate. Sadam hakkab ehitama raudteed ja opereerima praamiliiklust.
    Veebruaris sai Tallinna Sadam ülesande hakata sügisest opereerima saarte ja mandri vahelist praamiliiklust. ?Kompetents, inimesed ja võimalused on sadamas olemas,? ütles Meelis Atonen.
    Otsus sündis olukorras, kus riigi iga-aastane toetus erafirmale Saaremaa Laevakompanii praamiliinide ülalpidamiseks hakkab lähenema 100 miljonile kroonile ja eelmise aasta lõpus korraldatud konkurss praamiliikluse operaatori leidmiseks ebaõnnestus.
    ?Meie ülesanne on jälgida, et sadama kasumlikud funktsioonid ei hakkaks doteerima kahjumis valdkondi,? ütles Tallinna Sadama turundusjuht Sakkov.
    Endine majandusminister Liina Tõnisson: ?Kuidas saab minister kohustada äriühingut, kelle eesmärk on teenida kasumit, hoidma pileti hinda mingil tasemel??
    Tõnisson juhtis tähelepanu asjaolule, et operaatori leidmiseks oli välja kuulutatud konkurss, kus Tallinna Sadam ei osalenud, ja ühistranspordi seadus ütleb, et raudtee, maantee, veetee ühistranspordi teenused antakse välja hankekorras. ?Seaduse järgi ei saa majandusministeerium anda korraldust, rääkimata sellest, et tegemist on turu solkimisega,? ütles Tõnisson.
    Möödunud aasta lõpul sai sadam ülesandeks korraldada Tallinna ringtee raudtee ehitust, mis viiks kaubaveosed Tallinna südamest mööda Paldiskisse.
    Projekti teostudes täies mahus Arukülast Saeni kujuneks selle maksumuseks miljard krooni. Odavama võimalusena kaalutakse ka lühema raudteetrassi ehitamist Männikult Sauele.
    17. detsembril sõlmisid Tallinna Sadam, raudteeamet ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium elluviimislepingu, millega Tallinna raudtee ümbersõidu lõppkasutajaks saab Tallinna Sadam ja see läheb sadama bilanssi.
    Endine majandusminister Liina Tõnisson ütles, et suhtub Tallinna Sadama raudtee ehitusse mõistvalt. ?Sadamale on eluliselt vaja ühendust Paldiski sadamaga ja seega on tegemist põhitegevuse edendamisega,? ütles Tõnisson.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.