Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kindlustuse kate sõltub klauslitest
Enamasti on selleks CMRi konsultant Renee Mahli sõnul ICC ehk Londoni Kindlustusandjate Instituudi (A) klausel. Seejärel võib A-klauslile lisada tavaliselt ICC klauslitega välistatud peale- ja mahalaadimise riskide ning muude kaubaomanikule oluliste riskide kindlustamise.
ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.
Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, siis saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, näiteks liiklusõnnetus, tuli või vargus.
Kitsama kindlustuskaitsega ja seega ka odavam veoste kindlustamine toimub klauslite ICC (C) ja ICC (B) alusel.
ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro laevadel.
ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad eriti sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, näiteks konteinerlaevadele.
Mõlemale nimetatud tingimustekogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.
ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab toimuma teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega ? ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn all-risk-kindlustus.
Autor: ÄP