Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nissan X-Trail parema varustuse ja võimsama mootoriga
Ühest küljest on see seotud sellega, et peatselt jõuab Nissanil X-Traili kõrvale märksa muljetavaldavama välimusega linnamaastur Murano, mida sel nädalal Genfis Euroopa rahvale esmakordselt näidati, aga teisalt sellist töölooma nagu X-Trail temast nii ehk naa ei saa. Vaevalt hindki samasse klassi kukub.
X-Trail on tõsine tööloom, võta või jäta. Paksus sulalumes sumpab proovisõidul ta ka siis ilma vähimagi vaevata, kui järel ligi paar tonni kaaluv järelhaagis, mille rattad teps mitte auto jälgedes ei jookse. Lülitad aga sisse pideva nelikveo, mille nupp on nüüdsest keeratav, ning auto viib su kohale, ehkki ise seda enne kuidagi uskunud ei oleks. Puudu on veel vaid aeglusti ja diferentsiaali lukusti, aga sellisele autole ei olegi see vajalik.
On ju X-Trail rohkem maanteesõiduk ja sinnagi sobib ta nagu rusikas silmaauku: kiirendus on parem kui mõnel sõiduautol ja teda saab maanteesõidul lülitada vaid esiveoliseks, mis kütuse kokkuhoiu mõttes on igati asjalik lahendus.
Ehk vaid müratase võiks olla pisut madalam, nagu ka kõrgus, mis maanteesõidukil võiks sootuks madalam olla. Kuid keegi seal püsti ju niikuinii ei sõida, nii et see on rohkem maitseküsimus.
Igatahes loodavad Nissani müüjad näpsata uuenenud X-Trailiga osa turust, mille on endale haaranud Honda CR-V.
Linnamaasturi ostja jaoks on sageli määravaks, kas autol on diiselmootor või ei ole, milline on tema baasvarustus ja kui palju ta maksab.
Sestap on X-Trailil selge eelis nende linnamaasturite ees, millel oma diiselversioon puudub. Nagu näiteks Eesti populaarseim Honda CR-V, mis saab esimese Hondana endale diiseljõuallika alles järgmise aasta alguses. Samuti Mitsubishi Outlander, mille mootorivalik piirdub esialgu vaid 2-liitrise ja 2,4-liitrise bensiinimootoriga.
Mitsubishi ja Honda ongi ainsad, kes ei ole veel jõudnud oma diiselautot turule tuua. Mitsubishi teeb sellealast koostööd Mercedesega, Honda esitles diiselmootoriga Accordi mullu Frankfurdis. Kuna aga nõudlus diiselmootorite järele on Lääne-Euroopas väga suur, võtab ka diisel-CR-V Eestisse jõudmine veel aega.