Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissani uudismudelid muutusid odavamateks ja säästlikemateks

    Nissani kaks uuendust ei muuda ehk tänavapildis kuigi palju, küll aga toovad kergendust potentsiaalse autoostja rahakotile. Primera sai soodsama hinnaga diiselmootori, mis eelkäijast lisaks ka säästlikum, erilist võimsusevahet seejuures aga ei ole.
    X-Trail muutus pisut ka välimuselt, sisemus sai mitmeid uuendusi, baasvarustus täienes ning senine 2,2-liitrine diiselmootor muutus võimsamaks. Hind sealjuures aga mitte ei kasvanud, vaid taas kahanes nagu Primeralgi.
    Nissan Primera diiselmootoriga versioon oli siiani suhteliselt kallis. 2,2-liitrine ja 126 hj mootoriga auto maksis ligi 330 000 krooni, mis võrreldes konkurentidega polnud just kõige ahvatlevam. Nüüdsest on Primera saadaval Renault?lt pärit 1,9-liitrise diiselmootoriga, millel võimsust vaid 6 hj vähem, kuid seevastu dünaamika osas pole mingit tuntavat vahet. Kütusekulu on madalam ning hind alanes pea mitmekümne tuhande krooni jagu.
    Auto on saadaval 6käigulise manuaalkäigukastiga, mis maanteesõidul püsib sõltuvalt kiirusest 2000 pöörde juures minutis, keskmiseks kütusekuluks teeb selline sõit vaid 4,8 liitrit 100 km kohta. Keskmiseks kuluks koos linnasõiduga tuleb 5,7 liitrit 100 km kohta ja kui esialgu toimub proovisõit linnas, siis maaanteele minnes võib läbida sadu kilomeetreid, ilma et pardakompuutri näidatav veel läbitava kilometraa?i hulk langeks. Pardaarvuti arvestab läbida jäävat kilomeetrite arvu vastavalt keskmisele kulule ja see hakkab maanteesõidul pidevalt langema. Nõnda näitab Tallinnast välja sõites pardaarvuti, et sõita saab veel 380 km, pärast 250 kilomeetri läbimist näitab arvuti aga, et sõita saab veel 378 km. Reaalsuses ei ole selle autoga mingi ime läbida ka 1200 km, sest kütusepaak mahutab 62 liitrit. Pärast ca 550 km läbimist proovisõidul on kütusepaagis alles enam kui kolmandik. Diisli müra on meeldivalt hästi summutatud ning ehkki vahe bensiinimootoriga on endiselt tuntav, ei häiri see üldse. Tegemist on baasvarustuses autoga ehk Primera Visia versiooniga, millel olemas automaatne kliimaseade, ekraaniga pardaarvuti, esimesed elektriaknad, CD-mängijaga audiosüsteem, neli turvapatja ja külgmised turvakardinad. Kui arvestada konkurente ja nende baasvarustust, siis on 310 900kroonine baashind sedaankerega auto kohta igati konkurentsivõimeline. Odavam sama varustusega auto on ehk vaid Renault Laguna.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Põhjamaade Notre Dame: Kopenhaageni börsihoone tulekahju šokeerib Taanit
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Teisipäeval, renoveerimistööde käigus, süttis 1625. aastal ehitatud Kopenhaageni börsihoone. Kohalikud jälgivad pisarsilmi, kuidas ajalooline ehitis tules hävib.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.