Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norma aktsia saab Venemaa pärast vastakaid soovitusi

    Norma esimese kvartali Venemaa käibe kasvuks ootab Hansabank Marketsi peaanalüütik Urmas Riiel kuni 10 protsenti. Tema kehtiv soovitus aktsiale on ?hoia? ja hinnasiht 90 krooni.
    Äripäeva analüütik Raivo Sormunen ei imesta, kui Norma näitab selle aasta esimeses kvartalis viiendiku või koguni neljandiku võrra suuremat käivet kui möödunud aastal, mil ta oli oma Venemaa-suunalise müügiga tõsiselt jännis. Tema sõnul võiks suurema kasumimarginaaliga müügi kosumine kergitada ka Norma kasumit.
    ?Norma aktsia on viimased poolteist kuud liikunud väga igavalt ranges hinnakoridoris,? ütles Sormunen. Lähitulevikus ootab ta aktsia hinnale pigem tõusu, kuid selleks peab see murdma tugeva käibega läbi 109,53 krooni ehk 7 euro taseme.
    Suprema analüütiku Triin Palge sõnul on see Normale muidugi positiivne, kui Venemaa suurima autotootja AvtoVAZi müük läheb hästi. ?Samas ei ole nii, et kui AvtoVAZ toodab rohkem, siis müüb ka Norma rohkem,? möönis ta ja lisas, et Norma müüki Venemaale on väga raske prognoosida. Suprema analüütik tõstis jaanuari lõpus avaldatud analüüsis Norma aktsia soovituse ?kogult? ?ostale? ning määras aktsia uueks hinnasihiks 121 krooni.
    Ühispanga fundamentaalanalüütik Sander Danil soovitas oma viimases analüüsis jaanuari lõpus Norma aktsiat müüa. Aktsia 3?6 kuu hinnasihiks määras Danil 100 krooni.
    Eilne Norma aktsia sulgemishind oli 108,43 krooni.
    AvtoVAZ tootis tänavu jaanuaris-veebruaris 110 093 autot ehk 44 protsenti rohkem kui möödunud aasta samal ajal, teatas Interfax. Uudisteagentuuri andmetel oli veebruari kasv 45 protsenti, 56 183 sõidukini.
    Norma juhatuse esimees Peep Siimon kommenteeris AvtoVAZi teadet, nad võrdlevad arve eelmise aasta kahe esimese kuuga. Eelmisel aastal aga seisis tootmine kuni Vene õigeusu jõuludeni jaanuari keskel. Mullu esimeses kvartalis oli AvtoVAZi müük 2002. aasta omast väiksem 40%. Siimon lisas, et mullu veebruarist alates tootmismaht tõusis ja märtsis saadi hoog sisse.
    Siimoni sõnul ei tohiks kogu jooksva aasta lõikes suuri muutusi tulla ei AvtoVAZi ega Norma tootmismahus.
    Ka Norma inimesed olid mullu jaanuaris AvtoVAZi tõttu sundpuhkusel. ?Võrreldes eelmise aastaga on olukord siiski paranenud, sest sundpuhkusi ei olnud,? ütles Siimon.
    Siimoni sõnul sõltub Venemaa müük väga tugevasti hooajast. Autosid ei taheta tema sõnul aasta lõpus osta ja siis eelmise aasta mudeleid ei taheta enam aasta alguses. Normal Venemaal enam turvarihmade monopoli ei ole.
    ?Mõnes väikses firmas on meie turuosa ikka 100%,? ütles Siimon. Turuosa suurust AvtoVAZis ta kommenteerida ei soovinud. Siimon möönis, et peavalu valmistavad odavad üritajaid on oma tooteid AvtoVAZi tehases alati pakkumas käinud. ?Kuivõrd tõsised nad on, seda ei tea,? ütles ta.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.