Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking valitseb Rootsi?Soome liinil

    Eesti ja Soome vahelises laevaliikluses on firmal Tallinki ja Silja Line?i järel kolmas koht.
    OÜ Viking Line Eesti tegeleb piletite broneerimise ning müügiga Viking Line?i laevadele, ütles siinse firma tegevdirektor Monika Rajala. Tema sõnul oli kümne aasta eest firmas kuus töötajat, tänase seisuga on personal kasvanud 45 inimeseni. Viking Line alustas Eestis tegevust 1994. aastal, siis hakkasid Tallinna ja Helsingi vahel sõitma Viking Express katamaraanid. Katamaraaniliiklus kestis kolm aastat, siis otsustas selle projekti juht Mikael Granrot luua oma firma Nordic JetLine, ütles Rajala.
    OÜ-l Viking Line Eesti oli lõppenud 2002/2003 majandusaasta neljas tegutsemisaasta. Firma juhi sõnul on hea, et nad on suutnud kõigil aastatel kasumit veidi kasvatada.
    Pärast katamaraaniliiklusest loobumist otsustas kontsern koolitada oma töötajad ümber Viking Line?i broneerimiskeskuse töötajateks.
    Rajala märkis, et Viking Line?i võib tervikuna nimetada transpordiettevõtteks, mis pakub reisijatevedu, restorani- ja majutusteenust ning kaubavedu. Tema sõnul on kontserni jaoks siiski kõige kasumlikum reisijatevedu.
    ?Meie ettevõttes ei ole kahjuks tavaks aktsiate või optsioonide kaudu töömotivatsiooni mõjutada,? ütles Rajala. Ta lisas, et asutamisaastatel see siiski nii oli ja kontserni juhatuse liikmetel on aktsiaid, temal aga mitte.
    Helsingi börsi põhinimekirjas oleval Viking Line ABP-l on kolm tütarettevõtet. Viking Rederi Ab, Viking Line Marketing AB OY ja noorim tütar Viking Line Eesti OÜ. Kontsernis töötas jaanuari lõpu seisuga 2700 töötajat.
    Firmal on Soome, Rootsi ja Balti riikide reisijate veoks seitse laeva.
    Kõige viimasena alustas liiniliiklust Tallinna ja Helsingi vahel eelmise aasta 17. augustil mootorlaev Rosella. Rajala sõnul on viimasel ajal palju räägitud ka uue laeva ehitamise vajadustest, aga paberile pole ses osas veel midagi konkreetset saanud.
    Viking Line teenib stabiilselt kasumit, kuid firma aktsia on investoritele vähe rõõmustavat pakkunud. 1995. aastal börsile tulnud aktsia käsi käis hästi kuni 1998. aastani, pärast seda pole aktsial hästi läinud.
    Umbes 2800 töötajaga ja seitsme laevaga transpordikompanii aktsia hinnaliikumine on viimasel kaheksal aastal olnud positiivne vaid neljal aastal. Vähesel määral kompenseerivad aktsia hinnalangust korralikud dividendid.
    Viking Line maksab 2003. majandusaasta eest aktsia kohta kaheeurose dividendi ehk 48% rohkem aasta varasemast. Aktsia 18,50eurost hinda arvestades on aktsia dividenditootluseks 10,8%.
    Ahvenamaal registreeritud laevandusettevõtte hiilgeajaks võib investorite poolt vaadatuna pidada aastat 1998, kui ettevõtte turuväärtus oli Bloombergi andmetel 445 miljonit eurot (ligi 7 miljardit krooni). Eilseks oli see kahanenud 199,8 miljoni euroni (3,1 miljardit krooni).
    Kui firma aktsia oleks kaubeldav Tallinna börsil, oleks see turuväärtuselt Hansapanga ja Eesti Telekomi järel kolmandal kohal.
    Firma pole viimase 11 aasta jooksul kordagi kahjumis olnud. Küll aga on kasumimuutuses raske mingit trendi näha, mis võib olla põhjuseks, miks investorid pole aktsia suhtes erilist kannatlikust üles näidanud. Aastased käibemuutused on muutnud väga väikesteks. Kui veel kuni 1998. aastani muutus aastakäive 10?17%, siis pärast seda on aastane muutus olnud vaid viis protsenti.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.