Citigroup otsib kasvuvõimalusi väljaspool USAd, ostes väiksemaid ettevõtteid.
Sel ajal, kui Citigroupi USA rivaalid J.P Morgan ja Bank of America tegelevad USAs hiiglaslike jaepangandusoperatsioonide ülevõtmisega, otsib Citigroup väiksemaid ja vähesema riskiga ettevõtmisi väljaspool, Ühendriike.
Näiteks otsis maailma suurim finantsteenuste osutaja Citigroup 2,73 mld dollari eest keskmise suurusega Lõuna-Korea laenuandja KorAm Banki. Citigroup toob Hiina turule esimese välispangana jüaanis arveldatavad krediitkaardid.
Me oleme suuresti strateegiliselt oma USA operatsioonid välja ehitanud ja oleme valmis projekteerima oma tooteid ja teenuseid ülemaailmselt,? ütles Citigroupi rahvusvaheliste operatsioonide juhatuse esimees Deryck Maughan WSJ.comile.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Citigroup üritab tema sõnul kiiresti välismaal laieneda, samas kui nende Ameerika suurpankadest konkurendid tegelevad sellega, millega Citigroup tegeles viis aastat tagasi.
Maughan põhjendas oma vaateid kolme numbriga. Väljaspool USAd ja Kanadat elab 95% maailma rahvastikust. Selles piirkonnas luuakse 65% maailma SKTst. Citirgroup teenib väljaspool USAd ja Kanadat 35 protsenti kasumist.
Kui Citigroup vaatab neid kolme numbrit, näevad nad kahte võimalust. Esiteks laieneda agressiivselt jaepangandust väljapoole USAd kasvatamaks kasumeid. Teiseks, jätta selja taha Ameerika pangad, kes kopeerivad Citigroupi mudelit liites kodumaist korporatiivpangandust tarbijapangandusega USAs.
Citigroupi peamised rivaalid globaalses mastaabis pole USA pangad. Londonis asuv HSBC Holdings on suutnud oma kasumiteenimist Citigroupist veelgi enam hajutada üle maailma. Ka General Electric ja kindlustusgigant American International Group (AIG) omavad juba märkimisväärset tarbijafinantseerimise äri kogu maailmas.
Ka HSBC plaanib laiendada tarbijafinantseerimise operatsioone arenevatel turgudel. Pank ostis hiljuti firmasid nii Mehhikos kui Brasiilias. ?Ma arvan, et on õiglane öelda, et me oleme maailma kõige rahvusvahelisem pank,? ütles HSBC pressiesindaja.
Citigroupi juhtide nägemuse kohaselt on Bank of America ja JP Morgani käed aastateks seotud kodumaiste ülevõtmistega, mis annab Citigroupile aastaid edumaad.
Citigroup on vananenud USA krediitkaardioperatsioonide asemel võtnud sihikule 14 riiki, kus püütakse seitsme aastaga kolmekordistada krediitkaardiäri. Tarbijafinantseerimise osas plaanib pank luua jaepangandusvõrgu 20 riigis nii kiiresti kui võimalik.
USA investeerimispanga Goldman Sachsi analüüsi põhjal võivad BRIC majandused (Brasiilia, Venemaa, India ja Hiina) kombineerituna mööduda vähem kui 40 aastaga sellistest majandustest nagu USA, Jaapan, Suurbritannia. Saksamaa Prantsusmaa ja Itaalia kokku.
Euroopas on Citigroup huvitatud tarbijafinantseerimise ärist, seda eriti Saksamaal, kus pangal on juba kasumlik äri. Hiljuti spekuleeriti, et Citigroup on ühinemiskõnelustes Deutsche Bankiga. ?Oleks kena osta jaepanka, kui me saame seda muuta,? ütles Maughan. ?Kuid me ei pea seda tegema. Me ei panusta firmaga kusagil. Mida te teete uutel turgudel? Te kõnnite enne kui jooksma hakkate. Kui te eksite, siis te peatute.?