Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-kiri sisaldab vähem valesid kui vestlus?
Aususelt teisel kohal olid interneti suhtluskeskkonnad (instant messaging), valeprotsendiga 21.
Näost näkku jutuajamistes räägiti valet 27% vaadeldud juhtumitest ning telefonivestluste puhul 37% juhtudest.
Uurimisgrupi juht professor Jeff Hancock selgitab uuringu tulemusi peamiselt kahe asjaoluga.
Esiteks on tõe rääkimine vahetu kontakti korral sageli ebamugav ning inimesed langetavad ootamatus ning keerulises olukorras seetõttu sageli valiku viisaka vale või vastuse vältimise kasuks.
Teiseks tunnevad elektronkirjade saatjad suuremat vastutust oma sõnade pärast, kuna e-kirjast säilitab adressaat üldjuhul koopia ning inimese väiteid ja lubadusi on võimalik talle hiljem meelde tuletada ja tõestada.
Hancock usub, et tema uuringu tulemused aitavad pikas perspektiivis kaasa ärikommunikatsiooni ning töötajate (töötulemuste) hindamise kvaliteedi paranemisele.
Allikas: E-Commerce Times
Autor: ÄP