Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaks uut keskust erinevad kaubavalikult
Kui vaadata 1. aprillil avatava Ülemiste keskuse ja 15. aprillil startiva Viru Keskuse rentnikke, siis erinevalt paljudest varasematest üksteise järel avatud ühenäolistest ostukeskustest on neis kahes tegijate nimistu küllaltki erinev. Viru Keskuse pärlitena välja reklaamitud eksklusiivsed brändid Body Shop, Mango, Morgan, Bison ja Jennifer Ülemistesse oma kauplust üles ei sea. Samas puuduvad kesklinna uutel pindadel eestlastele tuntud +-Elektroonika, Koduekstra, Lindex. Viimased on seevastu Ülemiste Keskuses juba oma ruume sisustamas.
Põhjus peitub kahe keskuse kontseptsioonide erinevuses. Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar selgitab, et neil on tegu pigem garderoobikeskse lähenemisega. Suur rõhk on tugevatel brändidel. Viimasele viitab ka asjaolu, et mõlemas keskuses kanda kinnitavad sporditarvete müüjad Anti Kalle ja Are Altraja on Viru Keskuses esindatud vaid Nike spordirõivastele orienteeritud kauplusega Citysport. Ülemistes on nad aga rentnikena Sportlandi nime all, kus müüakse laiemas valikus spordi- ja vaba aja kaupu.
?Viru Keskus on orienteeritud rohkem moele ja eriti selle kõrgemale osale,? tunnistas ka Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits. ?Meil on alumisel korrusel spetsiaalkauplused ja teisel korrusel on samuti moekaubad, kuid veidi laiemale tarbijaskonnale.? Kattuvate rentnikena nimetas Pärnits kodumaiseid tegijaid, näiteks Klementi ja Monton. Paralleelselt on esindatud ka jalatsimüüjad NS King ja Suurtüki Kinga- ja Nahaäri, lisas ta.
Koduelektroonika kauplusi omava Sandman Grupi juht Jaan Koppel ütles, et kuigi läbirääkimisi peeti mõlema keskusega, otsustasid nad Ülemiste kasuks. Seekord mitte +-Elektroonika, vaid Euronixi nime kandva esinduse kohavaliku põhjustas tõdemus, et Viru Keskuses ei ole kohta 1000ruutmeetrise pinnaga elektroonikapoele. ?Põhjus on ka selles, et meie klient ei ole turist. Viru juures pole ka parkimisvõimalused nii head,? selgitas Koppel.
Koppeli sõnul on suured kontseptsioonierinevused neis keskustes kaheldavad. ?Eestis pole ühtegi konkreetse kontseptsiooniga keskust, omanikke huvitab ainult renditulu,? lausus ta. ?Ma ei usu, et Viru Keskus ka garderoobikaupade osas suudaks konkureerida näiteks Kristiine teise korrusega.?