Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kontseptsioonautod vihjavad tulevikule
Nagu ikka, leidus ka tänavusel näitusel arvukalt kontseptsioone, mis viitavad disaini ja tehnoloogia suundadele. Näiteks sportlik hübriidauto Toyota Volta, mis ühendab endas Jaapani kõrgtehnoloogia ja Itaalia disaini.
Reaalsemat elu kajastavateks kontseptideks on aga need autod, mis annavad aimu mõne aja pärast tootmisküpseteks saavatest mudelitest.
Nii nagu aasta tagasi näitas Citroen Genfis C2 ralliautot ning mõaja päst ilmus mü väeauto C2, korrati sama trikki ka tävu. Näusele toodi väa C4 WRC ralliauto prototüis tulevikus peaks väa vahetama Xsara. Ja seda nii rallis kui ka tävaliikluses. C2 tävaauto ei erinenud väselt näuse ralliautost millegi poolest ja võoletada, et sama juhtub ka C4ga.
Sportlik hübriid. Italdesign-Giugiaro kujustas 4,3meetrise kupee ning nimetas selle Alessandro Voltaks. Jõuallikaks paigutati autole Lexus RX400h-lt pärit hübriidmootor, millel on võimsust ühtekokku 408 hj, auto tippkiiruseks on 250 km/h. Toyota Volta kiirenduseks paigalt 100 km/h on kõigest 4,06 s ning katsetustel suutis auto läbida 700 km vaid 7,5 liitri suuruse kütusekuluga 100 km kohta.
Renault? minimahtuniversaali kontsept, millest peaks juba selle aasta lõpuks välja kujunema uus mahtauto. Auto liitub teiste Renault? väikeautodega, nagu Clio ja Twingo, seda hakatakse tootma Hispaanias Valladolidis. Millist nime uus Renault? mahtauto täpselt kandma hakkab, sellest esialgu juttu ei tehtud. Igatahes juba selle aasta lõpus peaks J77 tänavasõiduversioon jõudma müügile.
Legendaarse Fiat 500, mille pealt idanaabrid omal ajal ?maanteemuhu? maha kopeerisid, uuestisünd. Tegemist on neljaistmelise (3 + 1, nagu ütleb nimigi) mikroautoga, mis on vaid 3,3 meetrit pikk. Tema kaks suurt ust käivad sedapuhku ikka õiget pidi, mitte nagu Fiat 500-l ja ZAZ 965-l omal ajal.
Mazda MX Flexa pole midagi muud kui Premacy järeltulija Mazda4 prototüüp. Mazda senist taktikat arvestades ei tohiks tootmisvalmis auto sügisesel Pariisi näitusel palju erineda Genfis esitletud kontseptist, kindlasti muutuvad tuled ja materjalivalik, põhiolemus peaks aga samaks jääma. Kuueistmelisel autol on külgmised liuguksed ning võrreldes Premacyga on kasvanud ka tema mõõtmed.
Volvo kontseptauto YCC, mis ehitatud S40 ja V50 baasil, on tähelepanuväärne eeskätt seetõttu, et ta on läbi ja lõhki naisteauto. YCC on otsast lõpuni välja mõelnud Volvo viieliikmeline naisdisainerite grupp, kes pööras suurt rõhku sellele, et auto oleks naisterahva meele järgi trendikas ning et seda oleks mugav kasutada. Näiteks peab tal õli vahetama vaid iga 50 000 km järel.