Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kontseptsioonautod vihjavad tulevikule

    Nagu ikka, leidus ka tänavusel näitusel arvukalt kontseptsioone, mis viitavad disaini ja tehnoloogia suundadele. Näiteks sportlik hübriidauto Toyota Volta, mis ühendab endas Jaapani kõrgtehnoloogia ja Itaalia disaini.
    Reaalsemat elu kajastavateks kontseptideks on aga need autod, mis annavad aimu mõne aja pärast tootmisküpseteks saavatest mudelitest.
    Nii nagu aasta tagasi näitas Citroen Genfis C2 ralliautot ning mõaja päst ilmus mü väeauto C2, korrati sama trikki ka tävu. Näusele toodi väa C4 WRC ralliauto prototüis tulevikus peaks väa vahetama Xsara. Ja seda nii rallis kui ka tävaliikluses. C2 tävaauto ei erinenud väselt näuse ralliautost millegi poolest ja võoletada, et sama juhtub ka C4ga.
    Sportlik hübriid. Italdesign-Giugiaro kujustas 4,3meetrise kupee ning nimetas selle Alessandro Voltaks. Jõuallikaks paigutati autole Lexus RX400h-lt pärit hübriidmootor, millel on võimsust ühtekokku 408 hj, auto tippkiiruseks on 250 km/h. Toyota Volta kiirenduseks paigalt 100 km/h on kõigest 4,06 s ning katsetustel suutis auto läbida 700 km vaid 7,5 liitri suuruse kütusekuluga 100 km kohta.
    Renault? minimahtuniversaali kontsept, millest peaks juba selle aasta lõpuks välja kujunema uus mahtauto. Auto liitub teiste Renault? väikeautodega, nagu Clio ja Twingo, seda hakatakse tootma Hispaanias Valladolidis. Millist nime uus Renault? mahtauto täpselt kandma hakkab, sellest esialgu juttu ei tehtud. Igatahes juba selle aasta lõpus peaks J77 tänavasõiduversioon jõudma müügile.
    Legendaarse Fiat 500, mille pealt idanaabrid omal ajal ?maanteemuhu? maha kopeerisid, uuestisünd. Tegemist on neljaistmelise (3 + 1, nagu ütleb nimigi) mikroautoga, mis on vaid 3,3 meetrit pikk. Tema kaks suurt ust käivad sedapuhku ikka õiget pidi, mitte nagu Fiat 500-l ja ZAZ 965-l omal ajal.
    Mazda MX Flexa pole midagi muud kui Premacy järeltulija Mazda4 prototüüp. Mazda senist taktikat arvestades ei tohiks tootmisvalmis auto sügisesel Pariisi näitusel palju erineda Genfis esitletud kontseptist, kindlasti muutuvad tuled ja materjalivalik, põhiolemus peaks aga samaks jääma. Kuueistmelisel autol on külgmised liuguksed ning võrreldes Premacyga on kasvanud ka tema mõõtmed.
    Volvo kontseptauto YCC, mis ehitatud S40 ja V50 baasil, on tähelepanuväärne eeskätt seetõttu, et ta on läbi ja lõhki naisteauto. YCC on otsast lõpuni välja mõelnud Volvo viieliikmeline naisdisainerite grupp, kes pööras suurt rõhku sellele, et auto oleks naisterahva meele järgi trendikas ning et seda oleks mugav kasutada. Näiteks peab tal õli vahetama vaid iga 50 000 km järel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.