Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Motorex toob Eestisse killukese Genfi
Tänavusele Motorexile on oodata üle 20 Eesti esmaesitluse, neist viite nägi maailm esmakordselt alles kuu alguses toimunud Genfi autonäitusel: Peugeot 407, BMW 5 universaal, MB C facelift, MB SLK ja uus Skoda Octavia.
Lisaks saab üle hulga aja näha Eestis üht tõelist kontseptautot ? Hyundai OLV, mida esitleti maailmale aasta tagasi Genfi autonäitusel. Huvipakkuvamad uudised on kahtlemata ka Mitsubishi mahtuniversaal Grandis, Euroopa aasta auto 2004 Fiat Panda, hübriidmootoriga Toyota Prius (millega soovijad saavad teha ka proovisõitu) ja Chrysleri uus luksusauto 300C, mis oma suursuguse välimusega kujuneb kõigi eelduste kohaselt näituse üheks atrktiivseimaks autoks.
Möödunud aastal Frankfurdi autonäitusel Euroopa debüüdi teinud Mitsubishi uus mahtuniversaal on kahtlemata üks näituse huvipakkuvamaid eksponaate. Auto müük Eestis algab esialgsetel andmetel mais. Tema kapoti all on 2,4-liitrine ja 4silindriline bensiinimootor võimsusega 165 hj. Hind ei ole esialgu veel teada.
Euroopa aasta auto Fiat Panda on juba mujal Euroopas pälvinud igati sooja vastuvõttu. Panda odavaim versioon, 1,1-liitrise mootoriga Active, maksab 115 000 krooni, elektrilisade ja suurema mootoriga 1,2 Dynamic 125 000 krooni ning automaatkasti ja ABS-piduritega varustatud Panda 1,2 Dynamic Selespeed 139 000 krooni. Auto on müügis alates märtsi algusest, huvi tema vastu on olnud juba üsna suur.
Üle mitme aasta on Nissani mudelivalikus taas kaubik ja sellel baseeruv buss. Nimeks on tal Primastar ja sisuliselt on ta sama auto, mis meilgi hästi tuntud Renault Traffic ja Opel Vivaro. Primastar on varustatud 1,9-liitrise Renault? diiselmootoriga, peamine erinevus sõsarmudelitest seisneb rikkalikumas baasvarustuses: ABS, CD-audio, elektrilised aknatõstukid jms. Samuti saab temaga kaasa Nissanile omase 3aastase garantii. Auto müük algab aprillist-maist, hinnakiri on veel koostamisel.
Toyota hübriidmootoriga auto sisaldab endas 58 hj ja 1,5-liitrist bensiinimootorit ning 41hobujõulist elektrimootorit. Kokku on auto arvestuslikuks võimsuseks kuni 110 hj, tema kiirendus paigalt 100 km/h on 10,9 sekundit ja keskmine kütusekulu alla 5 liitri 100 km kohta. Auto on saadaval alates märtsist, hinnaks keskeltläbi 420 000 krooni.
Renault? stendi üheks põhiuudiseks on 7kohaline mahtuniversaal Grand Scenic, mis on tavalisest Scenicust pikema telgede vahega ja ka pikkust on tal 23 cm jagu enam. Kolmas istmerida käib põrandasse, mistõttu ei ole probleemi tema ümberkohandamisega kaubaveoks. Renault? stendi teine uudismudel on Megane CC. Autot saab valida kas 1,6-liitrise ja 115 hj või 2-liitrise ja 136 hj bensiinimootoriga, samuti kuulub mudelinimistusse 1,9-liitrine ja 120 hj diiselmootor.
Genfi autonäitusel esitletud kokkupakitava metallkatusega SLK on paljude populaarsete kupeekabriolettide (CC) esiisa. Teise põlvkonna SLK on eriti jõulise välimusega, meenutades mõneti Mercedese tippautot SLR McLarenit. Autol on mitmeid ainulaadseid tehnilisi uuendusi, näiteks peatoest sooja õhku puhuv nn õhusall, et saaks lahtise katusega sõita ka jahedama ilmaga; uus 7astmeline automaatkäigukast jpm.