Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naisteauto otsinguil

    Proovisõiduks valisin seitse uuemat väikeautot, mis on jõudnud Eesti turule alates 2003. aasta kevadest kuni tänaseni. Lisaks otsustasin proovida ka Aasta Auto tiitli pälvinud Honda Jazzi. Autode juures hindasin eeskätt sõidumugavust ja väljanägemist ning mõistagi ka hinna ja varustuse suhet.
    Müüjad tegid oma hinnapakkumised, teadmata, et tegemist on ajakirjandusliku eksperimendiga. Seega peaksid ka artiklis toodud hinnad kehtima n-ö tavakliendile. Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu.
    Nissan Micra disain on pilkupüüdev, meenutades pisut isegi Volkswageni Põrnikat. Ka salong näeb väga moekas välja, tekstiil valitseb plastmassi üle ning armatuuri kurviline disain meenutab pisut Prantsuse autotootjate parimaid saavutusi. Baasvarustuses olevasse pardakompuutrisse saab muuseas sisestada ka oma sõprade sünnipäevad, nii et Micra on ideaalne masin hajameelsetele.
    1,4liitrise mootoriga proovisõiduautoga mööda Tallinna tänavaid uhades tuleb tunnistada, et sõidumugavus on ideaalne. Tõsi, auto ei küündi särtsakuselt Citroen C2 tasemeni, kuid liigub siiski vägagi jõudsalt edasi. Müügiesindaja Rene Pihlik on ühtlasi minu kogemuste põhjal esimene automüüja, kes tunnistab, et ka täiesti uued autod võivad aeg-ajalt remonti vajada ning Nissani kolmeaastane garantii vabastab omaniku remondile oma raha kulutamisest.
    Millegipärast tekitab just sõit Nissan Micraga minu näole kõige laiema naeratuse, nii et kui ostaksin endale väikeauto, siis valiksin ilmselt just selle. Mis iseenesest on pisut üllatavgi, sest pisikesed autod pole mulle tegelikult kunagi eriti meeldinud.
    Kellele: Micra võlub nii moeka disaini, hea sõidumugavuse kui ka kõige rikkalikuma baasvarustusega, mis teistel markidel tuleks lisaraha eest soetada. Inimesele, kes hindab head hinna-kvaliteedi suhet.
    Nissan Micra Visia 5D
    - Mootor: 1,2 80 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal- Baasvarustus: ABS, EBD, elektrilised soojendusega küljepeeglid, tulede survepesuseade, terasveljed, eesmised ja tagumised porikummid, nn follow me home esitulede aegrelee, 2astmeline esiistmete elektriline soojendus, 60/40 allalastavad tagaistmete seljatoed, raadiovalmidus, integreeritud CD-raadio koos roolilt juhtimisega, pardakompuuter, elektriaknad 2x, toonitud klaasid, juhi ja kaassõitja turvapadi, külgmised turvapadjad ja turvatalad ustes, juhiistme kõrguse regulaator, kesklukk, immobilisaator- Hind baasvarustuses: 158 900 kr- Lisavarustus: alarm, registreerimine ja ohutuspakett, metallikvärv, naastrehvid- Hind lisavarustusega: 176 500 kr- Garantii: 3 aastat
    Ajalehereklaamides tundub Fiat Panda olevat kohmaka väljenägemisega üsna kandilisevõitu auto. Tegelikus elus on pilt hoopis parem ? Panda on väike ja armas masin, mille puhul helekollane värv võiks lausa kohustuslik ollagi.
    1,2liitrise proovisõiduauto mootor viib teel lennukalt edasi, istumine on kõrgel ja väljavaade avar. Automaatkäigukast on linnasõidul muidugi ideaalne, kuigi konkreetsel mudelil on käiguvahetus häirivalt rohmakas ? Järvevana teele jõudes ja kiirendades hakkab käiguvahetus hoogu pidurdama.
    Armatuuri disain on üsna hoogne ja näiteks käigukang asub keskkonsoolis. Häiriva faktorina jääb silma, et autoraadio tuleb paigaldada lihtsalt armatuuris olevasse üsna mahukasse sahtlisse, ning see küll kena välja ei näe. Autol on ka pardakompuuter ning city roolivõimendi ? ühe nupuvajutusega muutub rool nii kergeks, et seda on võimalik ühe näpuga keerata. Parkimisel igal juhul väga mugav.
    Kellele: Fiat Panda on hea valik neile, kes soovivad soodsa hinnaga moekat ja kõige uuemat väikeauto mudelit, mida Eestis praegu pakkuda on.
    Fiat Panda Dynamic
    - Mootor: 1,2 60 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal Dualogicu automaatre?iimiga- Baasvarustus: juhi turvapadi, nn follow me home valgustus, immobilisaator, toonitud klaasid, tagaklaasi soojendi, pesur ja pühkija, raadiovalmidus 4 kõlarit + antenn, ABS ja EBD, rooli kõrguse reguleerimine, roolivõimendi, EOBD diagnostikasüsteem, kaheosaline tagaiste, kesklukk, elektriaknad 2x- Hind baasvarustuses: 120 000 kr- Lisavarustus (komplekteerisin analoogselt teiste võrdluses osalevate autodega, hinnakirja alusel): konditsioneer, elektripeeglid, integreeritud CD-raadio, juhiistme kõrguse reguleerimine, reisija turvapadi, keskluku juhtimine võtmelt- Kokku hind: 140 200 kr- Lisanduvad registreerimine ARKis (kuni 2900 kr) ja ohutuskomplekt (ca 1100 kr), hind ei sisalda ka talverehve ja alarmi.- Garantii: 2 aastat
    Opel Meriva rooli istudes ja pilku tahavaatepeeglisse heites on tunne, nagu oleks suures mahtuniversaalis ? väikeautost pole siin jälgegi. Meriva salong on ruumikas, juhiistme kõrgust saab reguleerida (nagu ka enamikul teistel väikeautodel) ning väljavaade on avar. Ka salongi disain on igati silma rõõmustav ning mitte ülearu plastmassihõnguline. Samuti on tagaistmete sättimisel nii palju erinevaid võimalusi, et võtab silme eest kirjuks ja kõik võimalused esialgu meelde ei jäägi.
    Ainsa häiriva faktorina jääb sõna otsese mõttes silma küljepost, mis oma massiivsete mõõtudega kurvis juhi nähtavust oluliselt vähendab. Müügiesindaja Kalle Proosi sõnul on aga sellega võimalik kiiresti harjuda.
    Opel on ainus auto testitutest, mis on baasvarustuses enam-vähem ?plank? ? kogu mugavus- ja turvalisusvarustus tuleb juurde tellida, näiteks ABS-pidurid ja elektriaknad.
    Kellele: Opel Meriva sobib naisele, kes ülemäära auto disaini ja nimekust ei tähtsusta ning kellele päris pisikesed autod meeltmööda pole. Pereema autoks, kuhu lapsed ja näiteks suusa- või piknikuvarustus ära mahutada, sobib ideaalselt.
    Opel Meriva Essentia
    - Mootor: 1,6 85 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal- Baasvarustus: ketaspidurid ees ja taga, turvapadjad, Flex Space?i tagaistmete süsteem, elektriline esitulede kõrguse regulaator, toonitud klaasid, turvatalad ustes, immobilisaator, tagaakna kojamees ja pesur- Hind baasvarustuses: 155 500 kr- Lisavarustus: raadio/CD-mängija 6 kõlariga, registreerimine ja ohutuspakett, juhiistme kõrguse regulaator, pagasiruumi kate, ees elektriaknad, reguleeritav roolisammas, kaugjuhtimisega kesklukk, alarm, talverehvid- Hind lisavarustusega: 177 937 kr- Garantii: 2 aastat, ilma läbisõidupiiranguta
    Kuna tegemist on endise Daewooga, ei oska ma sellelt autolt suurt midagi oodata. Istun Chevrolet? rooli vahetult pärast Opel Merivaga proovisõitu ja seetõttu on vahe selgelt tuntav ? Chevrolet? kahjuks.
    Kuid muidu on auto nagu auto ikka, näeb väljast täitsa kena välja, kuigi salongi disain ja kasutatavad materjalid on ajast paar-kolm aastat kindlasti maha jäänud. Sõites häirivad mind pisut kummalised pedaalid, mille puhul on tunne, nagu hakkaksid nad jala all kohe logisema. Seda ohtu uue auto puhul karta küll ei tuleks, aga harjumatu on see tunne siiski. Lõppkokkuvõttes tuleb tunnistada, et selle raha eest on Kaloses autot piisavalt, sest tema baashind on teistega võrreldes selgelt madalam.
    Kellele: Inimesele, kes tahab tingimata tuttuut autot, kuid kellel selle jaoks tegelikult piisavalt raha pole.
    Chevrolet Kalos 4D SE
    - Mootor: 1,4 83 hj- Baasvarustus: 5käiguline manuaalkäigukast, roolivõimendi, 2x elektriaknad, kesklukk, immobilisaator, juhiistme kõrguse reguleerimine, tagaakna soojendus, kokkuklapitav seljatugi (60/40)- Baashind: 135 899 kr- Lisavarustus: registreerimine ja ohutuspakett, kaugjuhtimisega kesklukustus, signalisatsioon, päevatulede automaatika, talverehvid- Kokku hind: 149 120 kr- Garantii: 3 aastat või 100 000 km
    Ma olen üheliitrise mootoriga autodesse alati üleoleva põlgusega suhtunud. Ning seegi kord pole erand. Kui mulle pakutakse proovisõiduks 1,1-liitrist C2 ? olgugi et tumepunast, mis peaks naistele meeldima ?, kergitan üllatunult kulme ja uurin kahtlevalt, et tea, kas selline auto ikka edasi liigub.
    Aga oh üllatust ? tegemist on kõige särtsakama neljarattalisega nendest seitsmest masinast, millega ma proovisõitu teen. Kohalt ära läheb pisike kaheukseline C2 ludinal ning gaasivajutamisega peab ettevaatlik olema, et mitte kogemata politsei huviorbiiti sattuda. Müügiesindaja Andres Liivak küll möönab, et maanteel möödasõite tehes kipub 1,1-liitrine mootor lahjaks jääma, kuid linnasõidul on C2 vägagi särtsakas.
    Citroe.ni salong on teiste väikeautodega võrreldes kõige popim ja noortepärasem ? isegi ukse käepidemed näevad cool?id välja. Samuti pole armatuuris spidomeeter harjunult ringikujuline ja seieriga, vaid elektrooniline ning mõõtmetelt vägagi suur ? katsu siis politseile selgitada, et ei märganud, kuidas jalg aina raskemalt gaasipedaalile vajus
    Kellele: C2 on ainus auto, millel kõrvalistuja turvapatja saab välja lülitada ? seega sobib C2 hoolimata oma kahest uksest ka turvatoolis lapse sõidutamiseks. Pigem on siiski tegemist vallalise ja trendika linnanäitsiku sõidukiga, kel autot on vaja ainult enda sõiduvajaduste rahuldamiseks.
    Citroe.n C2
    - Mootor: 1,4 75 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal- Baasvarustus: 4 turvapatja, 2x elektriaknad ja -peeglid, kesklukk, pardakompuuter jpm- Hind baasvarustuses: 158 100 kr- Lisavarustus: alarm, registreerimine, naastrehvid- Hind lisavarustusega: 169 400 kr- Garantii: 2 aastat
    Ootan huviga, millega Eesti aasta auto tiitliga pärjatud Honda Jazz mind üllatab. Võib-olla just kõrgemate ootuste tõttu avastan, et tegemist on täiesti tavalise autoga ? ei ole siin moodsat salongi disaini nagu Citroe.n C2-l või Nissan Micral ega ka silmatorkavalt särtsakat minekut. Samas on Jazz üks väheseid väikeautosid, mille baashinna sisse kuulub näiteks konditsioneer ning garantii on kolm aastat. Sellele, kes Hondaga enne sõber pole olnud, tundub tõenäoliselt võõrana käiguvahetus. Sidur võtab harjumatult ülevalt ning nii sõidangi ma foori tagant minema kõrgete pöörete unnates ? lausa piinlik, olen nagu algaja, kes käiguvahetusega hakkama ei saa. Kui aga siduriga ära harjuda, on sõidumugavus täitsa hea, väljavaade avar ning tunnetki ei teki, nagu sõidaks väikeautoga.
    Kellele: Neile, kes armastavad suuremaid ja traditsioonilisema välimusega autosid, kui seda on näiteks Micra või C2. Hea mainega veel pealekauba ? ikkagi aasta auto.
    Honda Jazz
    - Mootor: 1,4 83 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal- Baasvarustus: immobilisaator, kiirustundlik roolivõimendi, reguleeritava kõrgusega rool, 4 turvapatja, ABS-pidurid + EBD, konditsioneer, turvatalad ustes, kesklukustus distantsjuhtimisega, elektrilised soojendusega küljepeeglid, ees elektrilised akende tõstukid, integreeritud AM/FM CD-raadio, juhiistme kõrguse regulaator, kokkupandav tagaiste 60/40, päevatulede automaatika, tagumine udutuli, klaasipuhasti tagaklaasil, toonklaasid, porikummid, porimatid, LE ohutuspakett- Hind baasvarustuses: 189 900 kr- Lisavarustus: registreerimine, alarm, naastrehvid- Hind lisavarustusega: 191 900 kr- Garantii: 3 aastat või 100 000 km läbisõitu
    Mazda2 tundub väljast kuidagi eriti pisike, kuid sisse istudes on ruumi piisavalt. Kui autot külje pealt vaadata, ei saa ehk arugi, et tegemist on Mazdaga, tagant ja eest on mark aga kaugelt äratuntav. Sõidumugavus on hea, käigud vahetuvad mõnusalt. Samas tundub salong üsna mürarikas, mida teiste puhul tähele ei pannud.
    Kellele: Mazda-fännile, kes tahab vaid Mazdat, sest võrreldes teistega on tegemist kõige kallima masinaga.
    Mazda2 Core +
    - Mootor: 1,25 75 hj- Käigukast: 5käiguline manuaal- Baasvarustus: ABS, EBD, mootori pööretele tundlik roolivõimendi, rooli kõrguse regulaator, juhiistme kõrguse regulaator, tagaklaasi soojendi, tulede automaatika ja summer, toonitud klaasid, elektriaknad 2x, konditsioneer, 2 kõlarit ja RDS-süsteemiga moodulraadio, tagaistme seljatugi kokku klapitav (60/40 jaotuses), esiistmetel külgturvapadjad, immobilisaator- Hind baasvarustuses: 191 000 kr- Lisavarustus: tekstiilist porimatid, esimesed ja tagumised porilapid, metallikvärv, CD-moodul, registreerimine ja ohutuspakett, alarm, naastrehvid- Hind lisavarustusega: 201 077 kr- Garantii: 3 aastat või 100 000 km läbisõitu
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.