Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suverehvide puhul hinnatakse üha rohkem turvalisust märjal asfaldil
Goodyear esitles paar nädalat tagasi uut märja ilma rehvi HydraGrip, mille väljatöötamisel on arvestatud nii teste erinevates tingimustes kui ka tagasisidet autokasutajatelt. ?Uuringud näitavad, et kõige enam juhtub õnnetusi siis, kui pärast kuiva ilma hakkab vihma sadama. Sestap soovib 70% juhtidest rehve, mille puhul saab kindel olla just märgadel teedel,? lausus Goodyear Dunlop Tires Balticu tegevjuht Helge Berntsen.
Miljoneid testikilomeetreid läbinud HydraGrip peaks Goodyeari esindajate hinnangul olema just see, mis rahuldab nii neid autoomanikke, kes soovivad kiiremini sõita, kui ka neid, kes tahavad end lihtsalt turvaliselt tunda.
Rehvi puhul on kasutatud kolmedimensioonilist turviseplokkide lukustussüsteemi, mida kasutatakse ka talverehvide puhul. Lamellid on pikemad kui tavalisel lamellrehvil ning sestap on ka nende eluiga pikem. Lisaks on rehvil nn kaskaadlabad, mis aitavad kaasa haardumisele pidurdamisel, uudne kanalidisain vähendab vesiliu ohtu ning ka erinevatest polümeeridest ja vett tõrjuvatest kemikaalidest rehvisegu annab parema haardumise märjal teel. Üliõhuke tugevdatud kummikiht turvisemustri all aga aitab kaasa stabiilsusele järskudel pöörangutel.
HydraGrip on saadaval 27 erinevas versioonis ja 15 mõõdus 14?16tollistele velgedele, kiirusreitinguga 210?240 km/h. Nõnda sobib uus rehv enamikule pereautodele ja sportlikematele autodele.
Sama firma toob turule ka Dunlopi uue sportliku suverehvi Dunlop SP Sport Maxx, mis sobib eelkõige luksus- ja sportautodele. Uus rehv põhineb tehnoloogial, mida on edukalt kasutatud mitmetel Saksamaa võidusõitudel ja mis pälvis ka Auto Motor und Bildi rehvitestis teise koha, jäädes liidrile Pirellile alla vaid mõne punktiga.
?Dunlopi eesmärk on kanda võidusõitudel end edukalt tõestanud uued lahendused üle ka ultra-high ja high performance rehvidele,? rääkis Helge Berntsen. ?Nii võimaldab uus Sport Maxx ka tavalistel autojuhtidel kogeda tõelist võidusõidutehnoloogiat.?
Lisaks headele omadustele kuival teel iseloomustab uut rehvi püsivus ning efektiivne kaitse vesiliu vastu ka märgades tingimustes. Täiustatud rõhujaotus rehvis võimaldab sujuvat üleminekut otsesõidult pööramisele. Rehvis kasutatud MRT-tehnoloogia annabki eriti suured eelised just ekstreemses olukorras ? kurvides ning suurtel kiirustel.
?Dunlop on täielikult uuendanud oma suverehvide valikut. SP 30, SP Sport 01 ja SP Sport Maxx moodustavad täiusliku komplekti ultra-high ja high performance rehvide segmendis,? kommenteeris Berntsen, kelle sõnul on SP Sport Maxx saadaval 32 erinevas versioonis.