Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti automüük kosub jõudsalt
Eriti hästi lähevad Toyotal mõistagi Corolla erinevad mudelid, kuid Läti majanduselehe Dienas Bizness autotoimetaja Aldis Zelmenise sõnul on suisa uskumatult hea ka LandCruiserite läbimüük. Toyota tippmaasturitele on mitmekuised järjekorrad ja neid ostetakse rohkem, kui on paljud autmarkide kogumüük. Maasturid on Lätis vägagi populaarne masinaklass, mille osakaal turul on oluliselt suurem kui teistes riikides.
Erinevalt Eestist on Lätis suurimaks tõusjaks kogumüügis teisele kohale kerkinud Renault. Tema järel tuleva Mazda puhul on sealgi peamiseks müügihitiks Mazda6, vaikselt hakkab kerkima ka Mazda3 müük. Mazdast vaid ühe auto võrra vähem müüs veebruaris Hyundai ja temast omakorda üks auto vähem Volkswagen ja Honda.
Protsentuaalselt suurima müügi kasvu võrreldes möödunud aasta veebruariga tegigi Lätis Renault, pea sama suur on müügi kasv ka Hyundail ja Lexusel. Kui aga Eestis läheb Citroenil väga hästi, siis Lätis vähenes tema müük tervelt 79% ehk varasemalt 29 autolt kuuele autole. Jaanuaris müüdi 19 Citroeni, mis kokkuvõttes viis selle margi aasta läbimüügi kokkuvõttes 15. kohale. Täpselt sama palju on müüdud Lexust. Kui arvestada nende markide olemust, siis vaevalt et ühegi teise riigi müügistatistikast sellist nähtust kohtab. Küll aga Lätis, kus Lexus RX maastur on ülipopp.
Läti uute sõiduautode müük tervikuna rühib ülesmäge. Kui möödunud aasta veebruaris müüdi seal 497 uut sõiduautot, siis tänavu juba 636. See teeb müügi kasvuks 28%.
Aasta kokkuvõttes on Lätis müüdud 1370 uut sõiduautot, liidrikohta hoiab üsna pika edumaaga jätkuvalt Toyota, talle järgnevad Renault, Mazda ja Volkswagen.
Ka mullu oli kahe kuu kokkuvõttes liidrikoht Toyota käes, kes edestas Peugeot?d ja Mazdat. Renault oli mullu 22 müüdud autoga alles kümnendal kohal.