Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reisimise raskeim osa on sageli lennujaamast linna pääsemine

    Kui Estonian Airi lennuk pärast kolmetunnist otselendu Charles de Gaulle?i lennuvälja terminali ette ruleerib, pole Pariis veel sugugi käega katsuda.
    Pariisi peamine lennujaam asub 30 kilomeetrit linnast väljas ja metropoli jõudmiseks tuleb valida takso, bussi ja rongi vahel. Igal variandil on oma plussid ja miinused sõltuvalt reisija rahakotist ja vaba aja varudest.
    Charles de Gaulle?i lennujaamal on kolm terminali: CDG 1, CDG 2 ja T9. Estonian Airilt tulijaid võtab vastu lennujaama CDG 2 sektsioon B, mida tähistatakse sageli täheühendiga CDG 2B.
    Lennukilt terminali sisenedes tuleb kõigepealt muidugi läbida passikontroll. Eesti kodanik võib Prantsusmaal nagu kõigis Schengeni riikides viibida viisavabalt kuni 90 päeva poole aasta jooksul. Piiril võidakse reisijalt küsida lisainformatsiooni kindlustuse ja majutuse kohta, nõuda tagasisõidupiletit ja tõestust selle kohta, et raha on kaasas piisavalt.
    Lae all rippuvatest teleritest saab teada, millisesse pagasisaali just teie lennu pagas saabub. Passikontroll edukalt läbitud, tuleb järgida silti ?Bagage? ja minna pika lindi äärde oma kohvrit ootama.
    Pagas käes, astume läbi sildiga ?Douane? varustatud tollipunkti lennujaama avatud ossa. Kui midagi deklareerida pole, ei huvitu tolliametnikud teist üldjuhul, kuid võimalik on pisteline kontroll, kui keegi tundub tavapärasest kahtlasem.
    Kui lennujaamas vähegi küsimusi tekib, tasub alati pöörduda infoletti, mille töötajad saavad enamasti ka inglise keelega hakkama.
    Kõige lihtsam tee CDGst linna saada on võtta takso. Sõidu hind ja aeg võivad paraku kõikuda väga suurtes piirides sõltuvalt sellest, kus asub sihtpunkt ja kas parajasti on tipptund. Kesklinna-ots võib maksma minna suurtes piirides 30?50 eurot.
    Hommikul vara ja õhtul hilja on taksosõit kindlasti kiirem ja soodsam, eriti kui olete mitmekesi. Ka Pariisis on parema ja halvema renomeega taksofirmasid, eelistada tasub autosid sildiga Taxi Parisien. Terminalis näitavad taksopeatuse suunas sildid ?Taxi?.
    CDGst saab kesklinna ka Air France?i ja RATP bussidega. Esimese sõidukid viivad linna lääneserva, peatudes Porte Maillot?s ja Charles de Gaulle-Etoile?is ? see viimane on Triumfikaare plats, niisiis on võimalik vaatamisväärsustega kohe tutvuma hakata. Sõit kestab ca 40 minutit.
    Nii Porte Maillot?st kui Charles de Gaulle-Etoile?ist saab ümber istuda nii linnaliinibussidele, linnalähirongile RER kui ka metroole. Viimane on Pariisi kiireim ja eelistatuim liiklusvahend.
    Umbes kord tunnis viib Air France?i buss ka Gare du Montparnasse?i jaama. RATP bussiga nr 350 saab CDGst rongijaamadesse Gare du Nord ja Gare de l?Esti, 351ga saab Place de la Nationile. Bussid väljuvad iga 15?20 minuti järel, sõit kestab umbes tund aega. Ka siin saab kõigist lõpp-peatustest edasi metroo, linnaliinibussi või RERiga. Bussipilet maksab keskeltläbi 10 eurot. Kui reisisihiks on Eurodisneyland, saab sinnagi spetsiaalse bussiga otse Charles de Gaulle?i lennujaamast.
    Kõige kiiremini viib lennujaamast Pariisi linnalähirong RER. CDGd ühendab linnaga liin B.
    RERi jaama nimega Charles de Gaulle 2 viivad lennujaama siseliini tasuta bussid. Rongijaam pole tegelikult kaugel, pärast tollitsoonist väljumist tasub hoida vasakule ja max 500 m pärast oletegi päral.
    RERi pilet linna maksab veidi alla 8 euro ja selle saab osta kas maksekaarti kasutades automaadist või sularaha eest kassast. Ostetud piletiga saab sõita ka metroos, kui istute RERilt tulles metroole ümber nii, et ei välju jaamas pileti kehtivuse tsoonist: selle eest hoiatavad sildid väljapääsudel. Sageli peab piletit sõidu jooksul mitu korda läbi sissepääsuaparaadi laskma.
    Sõit linna südamesse Chatelet Les Halles?i või St. Micheli RERi jaama kestab 20?40 minutit sõltuvalt sellest, kas juhtusite rongile, mis peatub igas jaamas, või jätab see pooled neist vahele. Nimetatud peatustest saab jätkata sõitu peaaegu igas suunas, kuhu iganes vaja.
    RERiga linnast CDGsse sõitmine võib esimesel korral valmistada tõsist peavalu, seepärast peatume lühidalt ka sel teemal.
    RERi liin B jaguneb nimelt linnast väljas kaheks haruks: üks viib lennujaama, teine aga kohta nimega Mitry-Claye. Kõige lihtsam ja lollikindlam viis õigele rongile astuda on vaadata jaama seinal olevat rongiliini skeemi. Rongi lähenedes hakkab tuledes vilkuma liini see haru, kuhu saabuv RER sõidab. Muidugi ripuvad jaamades ka telerid sõiduplaaniga, kuid liini skeem on algajale kõige kindlam variant.
    Rongil olevale kirjale loota ei tasu: seal pole kirjas marsruut, vaid rongile pandud kaunikõlaline nimi. Viimasel pole sihtpunktiga aga mitte midagi pistmist.
    Autor: Margo Pajuste
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.