Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Agentuurid Indigo ja Credo Bates ühinesid
Üheskoos liituti ka globaalse reklaamiagentuuride ketiga Red Cell. Uue agentuuri juhataja on Hando Sinisalu, senine Credo Batesi juhataja. Senine Indigo juhataja Gabriel Valdoja on uue agentuuri juhatuse liige ja klienditeeninduse direktor.
Hando Sinisalu sõnul tingis ühinemise ühelt poolt agentuuridevaheline tihe konkurents ja teiselt poolt ajude ehk oskusteabe defitsiit. Ühelt poolt oli tegu siis kliendiriski maandamisega (et üks klient ei moodustaks liiga suurt osa agentuuri käibest), teiselt poolt agentuuri suutlikkuse riski maandamisega (kui agentuur on liiga väike, siis võib juhtuda, et paari töötaja eemalolek halvab firma töö). Koos ollakse suuremad ja suudetakse kaalukamaid kliente teenindada.
Aasta lõpuks prognoosivad liitunud agentuurid 11 mln krooni suurust agentuuritulu ja jõudmist viie parima reklaamiagentuuri hulka. Pikemas perspektiivis on siht jõuda esimese kolme agentuuri sekka.
Kuigi Eesti reklaamiturul pole positiivseid liitumisi veel olnud, usub Sinisalu, et seekord on tegu ajaloolise hetkega ehk siis esimese positiivse liitumisega.
Ka reklaamiagentuuride liidu president Rein Iida nõustub, et Eesti reklaamiturul on suurte egode ja väikeste firmade kontseptsioon. See, et reklaamiagentuurid suudavad ka äriliselt mõelda, on igati positiivne. Ühinemine annab võimaluse kiiresti laieneda ? suureneb kliendibaas ja tegijate hulk. Pikemas perspektiivis tagab see kindlasti parema konkurentsivõime ja suurema tulu.
Kuna viimastel aastatel pole reklaamiraha oluliselt juurde tulnud ja kuna suured agentuurid tegutsevad aina jõulisemalt, usub Iida, et ka teised väiksemad reklaamiagentuurid on lähiajal sunnitud liituma või nende tegevus hääbub.
Ka reklaamiagentuuri TANK juht Joel Volkov ennustab, et ühinemisi tuleb veel ja müüke samuti. Indigo ja Credo Batesi ühinemise taga olid eksisteerimisraskused. ?Vaadates mõlema ettevõtte langevat agentuuritöö osakaalu viimase kolme aasta jooksul ning jagades selle numbri töötajate arvuga, on mul tunne, et kaks kahjumiga töötavat ettevõtet läksid kokku positiivse potentsiaali loomiseks läbi mingisuguse sünergia,? tõi Volkov välja ühinemise põhjuse.
Credo Bates kuulub nn Age Comi, mille põhiomanikud on Eesti, Läti ja Leedu eraisikud ning kuhu kuuluvad ka Adell Reklaam (Saatchi & Saatchi) ning reklaamiagentuur Age.
?Pole ju saladus, et Age Comi reklaamiagentuuridest on Eestis kasumis ainult Saatchi, mis tähendab, et ülejäänud ettevõtted tuleb tööle saada või ära lõpetada. Seega on ühinemise taga Age Comi investeerimis- ja laienemishuvid Baltimaades tervikuna, mida nad suhteliselt varjamatult ka reklaamivad,? rääkis Volkov.
?Omanike soov on suhteliselt tagasihoidlikul järjel olevaid Batesi agentuure tugevdada ning on loogiline, et alla neelati see, kes on hädas olnud ning nõrk. Leedus näiteks neelati Bates ise alla ehk siis Bates liideti hoopis Saatchiga. Ju siis Eestis oli kõige odavam Indigo agentuur osta,? selgitas Volkov.
Muudatustest annab märku ka see, et reklaamiagentuuri Age palgati uus noor tegevjuht. Kindlasti pole need viimased liigutused, arvestades Age Comi tegevust laiemalt maailmas, mis võib pikas perspektiivis tähendada ka muudatusi Saatchi & Saatchi kliendiportfellis, nentis Volkov. ?Võimalik, et ka Leo Burnett võib ennast õige pea liigutama hakata, mis tähendab potentsiaalselt probleeme ka Kolmele Karule. Aga see on taas kord minu sügavalt isiklik arvamus,? lisas Volkov.