Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autonäitus on tõhusaim väljund
Äripäeva bravuurikalt pealkirjastatud Motorexi käsitlev artikkel tõstatab küsimuse: kui efektiivne on näitus/mess väljundina, kas ja palju sellest tagasi tuleb.
Esmalt ? Eesti Näitused vaatab peeglisse. Kindlasti oleks saanud ja saab palju asju paremini teha. Eksponeerida kesksemalt peamisi tõmbenumbreid, Hyundai ideeautot ja Toyota hübriidmudelit, välistada mõne boksi varjutamine teiste poolt, muuta hinnapoliitikat senisest paindlikumaks jne. Samas, Eesti Näituste iga ruutmeeter on välja müüdud. Rohkem ruumi meil täna lihtsalt pole. Seetõttu tuli mõnele soovijale ära öelda. Näitusest jäi kõrvale ka paar väga soliidset maaletoojat, kes ei leidnud piisavalt atraktiivset näitusepinda. See pole tõepoolest automüüja probleem. Igal juhul on Eesti suurimad messid Motorex ja Eesti Ehitab meile signaal võimalikuks laienemiseks.
Väljundi efektiivsuse üle arutledes peaks esitama kaks küsimust: kas on võimalik mingil muul kujul äratada autoostja huvi ja tõsta ka üldist tehnikakultuuri. Näitusel saab tarbija osa kõigest pakutavast ja võib seejärel oma eelistusi muuta. Messi tõhusust kinnitavad uuringud. Kui reklaamiklippi jälgib tarbija maksimaalselt 6?7 sekundit, siis messiboksi väljapanekut hindab külastaja pool minutit. Mess on reklaamikanalina tarbijale efektiivsuselt esimesel kohal.
Motorex ei ole kalleim näitus. Tänu Eesti Näituste autofirmadele kohaldatavatele soodustustele jääb näitusepinna ruutmeetri keskmine üürihind alla mitmele teisele keskuses korraldatavale messile.
Oluline on tehnikakultuuri hoidmine ja kasvatamine. See mõjutab ka automüüki ? mida kõrgem on huvi ja teadmine uutest saavutustest, seda rohkem tehnikat, sh sõiduvahendit väärtustatakse ja ostetakse. Tootjad kaaluvad kokkuhoiupoliitika tingimustes hoolega iga väljundit. Kuid näitustel esinemine on jäänud esmatähtsaks. Uut esitletakse tarbijale esmalt näitustel, mitte telereklaamis või müügisalongis. See, et Motorexil oli Hyundai ideeauto, kinnitab Motorexi kuulumist maailmas tunnustatud ametlike autonäituste ringi.
Tehnikahuviline usaldab automüüjate loodud Motorexi kaubamärki kui kvaliteedigarantiid. Usun, et koos suudame ka edaspidi usaldust õigustada ja kasvatada, mitte vaevaga ehitatut emotsioonide kütkes mõtlematult lammutada.
Autor: Siimu Loogma