Looduslik tekstiil on nõutud kaup

Tiit Reinart 30. märts 2004, 00:00

Kodutekstiilide tootmist alustas Nora 1997. aastal ? esialgu allhankena, paar-kolm aastat hiljem aga läks lahti iseseisev tegevus. Alustati koduõmblejatega, keda parimatel aegadel oli 15. Hiljem tekkis vajadus oma tootmine rajada. Umbes kaks aastat tagasi avati Nora kauplus, kus tuldi välja juba oma kollektsioonidega. Algul prooviti müüa ka kaubamajades, ent sobiva meeleolu saavutamisest jäi seal vajaka. ?Suured pinnad ja võõrad müüjad, kes ei ole asjaga hästi kursis,? nimetab firma juht Piret Rohtmets puudujääke. Esmalt tuldi välja linasest ja puuvillasest kangast voodipesuga, tasapisi lisandusid voodikatted, kardinad, dekoratiivpadjad, käterätikud ja vaibad. Kollektsioonid töötab välja Nora oma disainer. Uute kollektsioonidega on üritatud välja tulla kaks korda aastas. ?See on ideaal,? rõhutab Rohtmets. ?Väikeste tootjatega on nii, et kui läheb paremini, siis saab uusi tooteid võtta.? Palju püütakse Noras ka klienti kuulata ? inimeste soovid ja ettepanekud realiseeruvad nii mõnigi kord toodeteks. Ligi pool müügist on Noras tellimustööd ? tuleb klient ja küsib müügil olevat värvi toodet, aga teist mõõtu. Ja saab, mida soovib.

Nora toodang on vaid naturaalsetest kangastest: linane, toorpuuvill jne. Sihtrühm on põhiliselt Eesti inimesed. Loomulikult külastab Norat ka palju turiste, ent neid peab Rohtmets rohkem lisaväärtuseks.

Rohtmetsa sõnul tahetakse enim lihtsa disainiga asju. Põhiline, et kangas ja õmblus oleks kvaliteetne ja ese sobiks sinna, kuhu klient toodet soovib. Väga värvilisi asju eelistavad üksikud. Ent see sõltub ka keskkonnast ja meeleolust. Kevaditi, kui ilm sopane ja kole, tahetakse tuppa rõõmsaid toone. ?Katsetame kõike enda peal ? ei saa müüa asju, mida me ei armasta,? lausub Rohtmets.

Toorainest eelistatakse põhiliselt eestimaist. Juhul, kui mingit sobivat kangast siit ei leia, on hangitud seda ka Itaaliast, Austriast ja Hispaaniast. Ostetakse sisse toorkangast, mis vastavalt oma ideedele värvitakse-valgendatakse.

Suurimaks õnnestumiseks peab Rohtmets turul püsima jäämist. ?Ümberringi paljud tõusevad suure tähena ja kaovad siis kuskile, meie aga oleme püsinud ja tasapisi edasi liikunud,? räägib ta. ?Väga lihtne on uks kinni lüüa ja öelda, et ma lähen võtan uue teema, mis mulle hetkel tundub huvitavam ja võimetekohasem.?

Tootjal on raske alati, eriti väikesel, usub Rohtmets. ?Alguses arvasime, et saame oma toodangut müüa 20?25 protsendile inimestest,? meenutab firma juht. ?Tasapisi sihtgrupp kasvab. Hinnaklass on stabiliseerunud ja ei tundu enam nii kõrge kui alguses.? Norast võib osta väga soodsa hinnaga tooteid, ent on võimalik saada ka voodipesukomplekti 10 000 krooni eest. See on parimast siidist, mida võib saada.

?Ei ole ühtegi põhjust, miks karta sellist ettevõtmist,? arvab Rohtmets. ?Raske on igal pool, õigeid ja valesid otsuseid teeme igal pool. Tuleb lihtsalt proovida õppida võimalikult palju igast päevast, igast kogemusest, meelde jätta, tähele panna.? Rohtmets usub, et järjepidevus viib sihile, samuti kuulamisoskus, kliendikesksus ja oma tootesse uskumine. ?Räägitakse väga palju tootest ja teenusest. Tegelikult pole selline asi üldse nii tähtis kui see, et müüakse tervikut, meeleolu,? leiab Rohtmets.

2002. a sündis Nora kõrvale renditeenust pakkuv firma Renttekstiil. Tekstiilide rentimine on Eestis alles hoogu kogumas. Firma juhi Piret Rohtmetsa sõnul on mujal maailmas väga levinud kodutekstiilide rentimine siinmail suhteliselt visa juurduma, olgugi et see teeb hotelli, restorani jm elu palju lihtsamaks.

Suurt partiid ilusat voodipesu välja osta hotellid jms asutused endale tihti lubada ei saa. Hankija, hotelli ja puhastusteenuse pakkuja vahelise tiheda infovahetuse ja logistika võtab enda peale renditeenuse pakkuja. Rendilepingud on tavalisel 2?3aastased, sõltuvalt toote kasutuseast, seega võtab Renttekstiil 2?3 aastaks bilanssi selle vara ja vastutuse.

Renditeenust kasutav klient ei pea muretsema toote vastupidavuse, transpordi ega muu sellise pärast. Kui tooted muutuvad kasutamiskõlbmatuks, need asendatakse. ?Kuna renditeenus ei ole Eestis veel väga levinud, siis inimesed ei tea sellest veel väga palju ja on täiesti õigustatud valik, et täna usaldatakse rohkem ostmist, kui seda, et kaup on kellegi teise oma,? räägib Rohtmets. ?Kõik võtab aega. Praeguseks oleme üle kahe aasta rahulikult katsetanud erinevaid pesupesemise teenuseid, vaadanud kliente.?

?Võib öelda, et üsna varsti on nii turg kui meie valmis minema suurema hurraaga edasi,? on Rohtmets optimistlik. Renttekstiili suurim klient on praegu laevafirma Eckerö Line, teenindatakse ka restorane, spordiklubisid ja hotelle.

  • Andre Mägi, Solaariumikeskus Päike juhatuse liige, klient:
    Tänase seisuga oleme aasta-poolteist Renttekstiili ja Noraga koostööd teinud ja see koostöö on päris hästi kulgenud. Poolteist nädalat tagasi oli üks väike tõrge seoses pesumajaga, ent see polnud Renttekstiilist tingitud. Tänaseks toimib kõik taas suurepäraselt.

Meie võtame Renttekstiilist käterätikuid, saunalinu, hommikumantleid jne. Nad tegid rätikud jm meie logoga ja üldse pakuvad hästi professionaalset teenust.

Hinnapoliitika on neil samuti hea. Kui ise osta kõik rätikud jm, ise pesta või lasta pesta, läheb see kalliks. Poolteist aastat tagasi, kui tasuvusarvutusi tegime, avastasimegi üllatusega, et on olemas selline firma nagu Renttekstiil, kes sellist teenust pakub, kusjuures suhteliselt soodsalt.

Meie kogused pole küll suured, selles mõttes oleme me nende jaoks väike klient, aga see ei tähenda sugugi, et teisejärguline klient.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 14:19
    Otsi:

    Ava täpsem otsing