• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 31.03.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliidu teederaha vajab järelevalvet

ISPA meede, mis osutas abi Euroopa Liiduga ühinemiseks, asendub liitumisjärgselt Ühtekuuluvusfondiga ning ISPA projektide nimekiri läheb automaatselt üle selle fondi nimekirjaks.
Ühtekuuluvusfondi abi transpordialal on Eestis koondatud riiklikele maanteedele, raudteedele, lennundusele ning sadamatele ja veeteedele. Projektide valikul lähtutakse Eesti ja ELi ühtsest transpordistrateegiast, kus prioriteet antakse meetmetele, mis võimaldavad ELi liikmesriikidega ühenduste arendamist, pikaajalist arengut, pidades eriti silmas raudteed ja kombineeritud transporti, regionaalsete raudteeühenduste rekonstrueerimist ja ühendamist üleeuroopalise transpordivõrgustikuga (TEN-T). Toetatakse projekte, mis kuuluvad TEN-T võrgustikku, ühendusi piki Pan-Euroopa transpordikoridore ja nn pudelikaelte eemaldamist võrgustikust. Põhimõtteliselt ei tohiks meetme kogumaksumus olla vähem kui 10 miljonit eurot, kuigi mõnel erandjuhul võidakse rahastada ka väiksema maksumusega meedet. Maksimaalne ELi abimäär on 85%.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil lasub transpordiprojektide rakendamise üldvastutus. Projektide rakendamine toimub rakendusüksuste kaudu, milleks on maanteeamet ja raudteeamet. Sellest aastast saavad rakendusüksuste õigused ka lennuamet ja veeteede amet. Projektide hanked on rahvusvahelised ja avatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Projekt peab olema hästi ette valmistatud, alates lähteülesandest. Juba kinnitatud lähteülesandesse hilisemate muudatuste tegemine põhjustab projekti rakendamise ajakava edasilükkumist. Projektdokumentatsiooni tehniline kvaliteet peab olema selline, et ehituse käigus poleks tarvis teha suuri muudatusi. Kuna kõik olulised projekti muudatused tuleb tellijaga ning Euroopa Komisjoni delegatsiooniga kooskõlastada, toob see taas kaasa venimise.
ELi abivahenditest rahastatavate projektide rakendamine on täpselt reglementeeritud. Neist eeskirjadest tuleb kinni pidada. Seda võib nimetada bürokraatiaks, kuid samas tagab see projekti eesmärkide kvaliteetse saavutamise ja väldib võimalikku rahade väärkasutamist.
Autor: Tõnis Laks

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele