Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liivale rajatud tee ei kesta

    Euroopa Liidu lubatud raha meie infrastruktuurile, sh teedeehitusele oli liitumise eel siinse europropaganda üks põhilisi müügiargumente. Nüüd näib, et meie endi väheste projektihaldusoskuste tõttu lükkub selle raha kasutamine määramatusse tulevikku.
    Äripäev on seisukohal, et Eesti teed on riigi eelarvele kahekordselt kasulikud, mistõttu riik peab maanteeameti kaudu tagama, et planeeritud teetööd ei takerduks kord juba lubatud raha saamise taha pelgalt seetõttu, et üks või teine paber on eurobürokraatidele saatmata jäänud.
    Teede kasu seisneb esiteks kaudses aspektis ? mööda teid liikuvad kaubad ja inimesed hoiavad käigus riigi majandust, mille kasvades suurenevad ka riigi sissetulekud. Teiseks otsene kasu ? suurema osa mootorikütuse hinnast moodustab aktsiisimaks, millest 75% läheb teede remontimisse, ülejäänu riigieelarve muude aukude lappimiseks. Kui teede remondiks õnnestub kasutada projektiraha, läheb see seadusega ette nähtud 75% arvestusse ja riigieelarves jääb raha mujale jagamiseks veelgi rohkem.
    Eesti asub paraku sellises kliimavöötmes, kus vee külmumis- ja sulamistsükkel igal aastal pinnase korralikult läbi segab. Püsivad ei saa olla ka meie teed, mis ehitatud sellele samale pinnasele. Ja nagu sellisest altpoolt õõnestamisest veel vähe oleks, on teekatted lisaks veel seitsme kuu vältel aastas naastrehvide hööveldada. Ka sõidab meie teedel järjest rohkem ja raskemaid masinaid, reisijad kolivad tasapisi hääbuvast ühistranspordist isiklikesse autodesse, liikluskoormus kasvab ning ühes sellega ka remondivajadus. Ent meie teedeehitajad väidavad, et reaalne remondimaht hoopiski väheneb.
    Probleem pole teedeehitajates, nemad võiksid oma praeguste võimsuste juures ehitusmahu päevapealt kahekordistada. Tegelikult on tagasimineku põhjus ELi rahastatavate projektide edasilükkumine. Ettevõtjad kiruvad otsatut eurobürokraatiat, mis vägisi projektidelt tuule tiibadest kipub võtma. Nii ei ole isegi praegu sugugi kindel, et lubatud euromiljardid ka reaalselt Eesti teedeehitusse jõuavad.
    Tegelikult pole eurobürokraatias ju midagi üle mõistuse käivat, pigem oleks imelik see, kui Euroopa Komisjon isegi huvi ei tunneks, kes ja mil viisil heldekäeliselt jagatavad miljardid ära kulutab. Rahastaja nõuete täitmine on iga projekti lahutamatu osa, eriti juhul, kui samast allikast mõne teise projekti jaoks teinekordki raha tahetakse saada. Eurorahata me teid korda ei saa, sest kütuseaktsiisist, mida meie maksumaksjad maksavad, jõuab teedeehitusse vaid 53?58%.
    Kui auahne projekt ? põhimaanteed 2006. aastaks korda ? ka teoks peaks saama, vajab sama eesmärk mõne aasta pärast uuesti püstitamist, sest ka uued teed kuluvad ning vajavad taas ja taas remonti.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.