Kasutatud autode hinnad on nende massilise sisseveo tõttu aastaga langenud ligi veerandi võrra, mis on müüjatele suureks löögiks.
«Müüsin oma kaheksa aastat vana Ford Escorti mullu ligi pool aastat, enne kui lahti sain,» märkis ettevõtja Marko Meriste Postimehele. «Müügikuulutustele lehtedes ei tulnud peaaegu ühtegi vastust, lõpuks õnnestus auto loodetust poole väiksema raha eest uue auto esmaseks liisingumakseks ühte autofirmasse sokutada.»
Elke Auto kasutatud autode müügiosakonna juhataja Tanel Teimanni sõnul on turg praegu autodega selgelt üleujutatud. «Kui 2002. aastal aprillist detsembrini esmaregistreeriti Eestis kasutatud autosid pisut üle 11 000, siis mullu samal perioodil juba 21 500,» rääkis Teimann.
Autosid toodi massiliselt sisse, sest mullu kadus sissetoodavate kasutatud autode aktsiisimaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autode hinnad on impordibuumi tõttu tublisti langenud. «Näiteks mõne aasta vanuse auto, mis mullu kevadel maksis 190 000 krooni, saab täna kätte 150 000ga,» ütles Teimann.
Tema sõnul on autode hinnad praegu tõesti väga madalad ja inimesed, kes tahavad tänu odavatele liisinguvõimalustele oma vanast autost enne uue soetamist mõistliku hinnaga lahti saada, peavad ootama. «Tavaliselt suvel siiski kasutatud autode hinnad kasvava nõudluse tõttu kerkivad,» ütles Teimann.
Balti Realiseerimiskeskuse (BRC) sõiduautode hindaja Sander Veskimeistri sõnul on paljude autode poolmuidu käest ära andmine igakevadine paratamatus. «Tänavu on aga autohinnad tavapärasest veelgi enam maas,» ütles Veskimeister.