• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 16.04.04, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Rein Kilk lõi bürokraatia haardes Vene laevaliinile käega

Vene võimude suutmatuse tõttu ei seila sel kevadel Pihkva ja Tartu vahet Soome jõelaev, mille ärimees Rein Kilk mullu ostukavatsusega Pärnu sadamasse vedas.
Kilgi sõnul oli tegu 1990. aastatel ehitatud ujuvhotelli tüüpi jõelaevaga Linssi, mis oleks toonud Peipsi laevaliiklusesse täiesti uue kvaliteedi, kirjutab Postimees.
Ostuläbirääkimised Kilgi ja laeva omaniku vahel olid lõpusirgel. Laev seisis Pärnu sadamas kaks suvekuud ja pukseeriti siis Soome tagasi, sest Vene võimud murdsid taas oma lubadust liikluse alustamiseks tarvilikud formaalsused suveks lahendada.
Praegu tunnistab Kilk, et tema seitse aastat kestnud entusiasm on lõplikult otsa saanud ja ta ei kavatse enam Vene ametnike torkimisele aega raisata. Selge on see, et laevaliini ei tule ka tänavu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ausalt öeldes olen ma tüdinud,» lausus Kilk. «Ma ajan mingit asja, mis minu arvates on juba Pihkvale kasulikum kui Eestile ? miks ma peaks üldse midagi ajama? Mul on ka mujal palju ja huvitavat tegevust.»
Kilk lisas, et tal on siiski kahju energiast, mis on selle laevaliini käimasaamisele aastate jooksul tulutult raisatud. «Eesti inimesed on teinud juba aasta tagasi omalt poolt ära kõik vajaliku,» ütles ta.
Vene poole tegemistega kursis olev Eesti Siseveeteede Arendamise Sihtasutuse juhataja Eero Mikenberg ütles, et praegu on Peipsi vastaskaldal põhiprobleemiks Staro?inetsi sadama muutmine tollile ja piirivalvele sobilikuks.
«Sellal kui Vene asevälisminister süüdistab oblasti administratsiooni tegematajätmistes, teatavad administratsiooni esindajad, et nad ei saa midagi teha, sest Moskva ei finantseeri projekti,» rääkis Mikenberg.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele