Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äri, banaanid ja turunduse surm
Raamatust ilmneb turunduse minevik ja olevik värvikalt ning kriitiliselt. Sissejuhatuses kirjutab A. Morgan, et M. Earls ei üritagi turunduse lugu ise edasi arendada. Tema ettepanek on hoopis väljakutsuvam ja ambitsioonikam: Turunduse lugu on tänaseks oma tähtsuse minetanud ja parimal juhul sobiks ehk muuseumi eksponaadiks. Kuna turunduse ajastu on otsa saanud, on kätte jõudnud aeg alustada loovuse ajastuga.
Loomingulisus müüb. Heade ideede korjamiseks tuleb unusta õpitu. Loovus on tänapäeva moesõna. Erinevad autorid määratlevad seda erinevalt. M. Earls näeb loovuses võimet leida vanadele probleemidele uusi lahendusi, võimet lahendada probleeme, märgates asju, mida hetkel veel olemas ei ole, usku sellesse, et asjad ka teisiti olla võivad.
Ega siingi midagi väga põrutavalt uut ei ole. Pidev minevikku vaatamine on risk, kuid minevikku ja olevikku tundmata ei ole loovusel vajalikku toetuspunkti.
M. Earlsi raamatus on turundust käsitletud läbi uudse ja põneva vaatenurga. Selle raamatu kasu on kindlasti suurem, kui pilt turundusmaastikust on olemas ning kui on loetud teisigi turundusgurusid. Ühe raamatu tõukel ei ole vist kõige mõttekam revolutsionääriks hakata ja turunduse vastu mässu korraldada.
Autor: Ann Vihalem