Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Naiste shoppinguaeg lüheneb
Naiste ostukäitumine muutub koos naiserolli muutumisega ühiskonnas, mis eelkõige tähendab shoppinguaja lühenemist.
Naiste iseseisvumine ja uute võimaluste avanemine on kaasa toonud olukorra, kus naistel on laste üles kasvatamise kõrval üha tähtsamaks saanud eneseteostus nii tööturul kui ka ühiskonnas tervikuna.
Euroopas on naised ühe kolmandiku ettevõtete omanikud. Ameerika Ühendriikides kuulub aga 45 protsenti kõikidest ettevõtetest naistele.
Soorolli muutused mõjutavad ka naiste ostukäitumist, sest töötaval naisel on shoppamiseks palju vähem aega kui koduperenaisel.
Samas aga sotsiaalne roll on säilinud ? naistele (erinevalt meestest) meeldib ikka veel shopata kahekesi ja vastastikku tagasisidet anda. Ja naised on eriti koduasjade ostmisel palju põhjalikumad ja nõudlikumad, nõudlikumad ka ostukohale.
Trend on selline, et naised sooritavad üha rohkem ka selliseid oste, mida traditsiooniliselt on teinud mehed (autod, kodutehnika, arvutid, remonditarbed jne.) See eeldab vastavatelt firmadelt "naisesõbralikumaks" muutumist.
Kuigi naiste ostuaeg lüheneb ja selge trend on, et mehed tegelevad shoppinguga nii enda kui pere jaoks aina rohkem, viibivad mehed siiski täna veel kaupluses keskmiselt vähem aega kui naised. Naised 12 minutit 57 sekundit meeste 9 minuti ja 39 sekundi vastu, selgub turu-uuringu firma Enviroselli uuringust.
Mehed ostavad tüüpiliselt ainult neid asju, mida nad vajavad. Muid asju nad ei pane isegi tähele. Mehed üldiselt ei küsi ka, kus asjad on. Kui nad neid ei leia, siis jääb ost sooritamata.
Mehed on vähem hinnatundlikud kui naised (ainult 72% meestest vaatab hinnasilte vs. 86% naiste puhul)
Meestele meeldivad tehnilised spetsifikatsioonid nagu auto hobujõud, tolmuimeja kilovatid, kõvaketta megabaidid jne. Ja mis on meeste puhul veel oluline, lastel on isadega lihtsam manipuleerida, sest emad ütlevad lastele kergemini ei ega lange nii lihtsalt nende mõjutuste ohvriks.
Mehed ostavad lastele meelsamini mänguasju ja meelehead. Lapsi võetakse kauplustesse aina rohkem kaasa. Seega peavad lastekaubad olema neile hästinähtavas kohas.
Meelis Malva, Pluss Miinus Eelektroonika Rocca al Mare Kaubanduskeskuse juhataja:
õrreldes paari aasta taguse perioodiga on naiste osakaal elektroonika kaupluses suurenenud. Muidugi mingit buumi pole märgata, kuid siiski on selliste naiste arv, kes tulevad üksi elektroonika poodi ja viivad ennast müüja abiga täielikult kurssi tehnikaga on suurenenud.
Peamiselt ostavad naised televiisoreid, videomakke, kodutehnikat ja isegi erinevaid lisaseadmeid. Videokaameraid aga näiteks naised ei armasta osta. See on siiski veel peamiselt meeste kaup.
Mõningal määral on tõusnud ka naiste teadlikkus tehnika vallas. Naised oskavad juba küsida spetsiifilisemaid küsimusi. Samas aga leidub ikka veel ka neid, kes tulevad poodi täiesti n-ö valge lehena ja kes sooritab ostu müüja soovitusel.