Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pihuarvutiga müügimehi peetakse spioonideks
Mida siis müügimehed pihuarvutitega tegelikult teevad, on nad tõesti naaberpoe spioonid, nagu paljud poekülastajad arvavad, kui juhtuvad tillukest aparaati pulgakesega toksivat müügiinimest poes nägema? See, et tavainimene müügimeest spiooniks peab, tuli mulle üllatusena, aga kuna infot tekib iga aastaga aina juurde, ei ole selles tegelikult midagi kentsakat. Sellest, et andmevahetus luuakse üle mobiilse interneti GPRSi ja lähiraadiovõrgu Bluetooth abil või spetsiaalse kaardiga, on räägitud palju, kuid tean igapäevasest klientidega kokkupuutumisest, et see on paljudele ikkagi veel segane. Mida siis ikkagi müügimees pihuarvutiga poes teeb?
Selleks et müügimees üldse saaks tööd teha, peab tal olema pihuarvutis vastav tarkvara ehk programm. Tarkvara on enamikul Eesti müügimeestel eestikeelne, see tähendab, et välja töötatud Eesti ettevõtete poolt. Tavaliselt koosneb müügimeestele mõeldud tarkvara tellimuste koostamise osast, kliendilehest, millelt saab kogu info klientide kohta (ehk siis külastatavate poodide kohta), tellitavate kaupade osast ning andmevahetuse moodulist. Tellitavad tooted leiab müügiesindaja pihuarvutist toodete üldisest nimistust või pihuarvutiga ühendatud skanneri abil toote ribakoodi lugedes. Iga kliendi puhul näeb ta ka tellimusi, mida kliendile on eelmistel kordadel tarnitud. Paljudes müügimeeste lahenduste versioonides on ka aruannete koostamise osa ehk müügimees saab igal suvalisel hetkel koostada ülevaate oma töö tulemuslikkusest, külastamist vajavatest klientidest ning muudest tegevustest, millega müügimehel tuleb oma töös kokku puutuda. Sageli koostavad müügiinimesed raporteid poes esindatud enda müüdavate toodete kohta ning toodete väljapanekuinfo kohta. Pihuarvuti kasutamise eesmärk on tellimuste kiire vormistamise ja hetkega hulgilattu saatmise võimalus. Mida kiiremini jõuab tellimus lattu, seda kiiremini saab toode taas jõuda poeletile. Seega on pihuarvutite kasutamine poekülastajale kasulik, rääkimata hulgilao ning poe enda seisukohast.
Pihuarvuti kasutamine on analoogne tavaarvuti kasutamisega, on vaid üks suur erinevus ? nimelt tuleb puutetundlikule ekraanile vajutamiseks ehk toimingute teostamiseks kasutada pulgakest. Pihuarvuti on saanud müügimehele asendamatuks abivahendiks ? seadmes on kogu vajalik informatsioon olemas, kuid samas on see mugavam kui sülearvuti. Müügimehe, eriti traditsioonilise tellimusi korjava müügiesindaja tööspetsiifikat arvestades on pihuarvuti-suurune seade mugav käes hoida ning sellega on lihtne opereerida. Sülearvuti on pigem läbirääkimistele spetsialiseerunud müügimehe pärusmaa, sest tema töö toimub peaasjalikult laua taga, mitte aga riiulite vahel jalutades. Muidugi ei saa väita, et pihuarvuti abil poodides ei spioneerita, aga kahtlemata ei tehta seda nii massiliselt, kui paljud ekslikult arvata võivad.
Autor: Kristi Pool