Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus kord muudab sõidupäevikud populaarseks

    Järgmisest kuust muutub ametiautode maksustamine. Ettevõtete enne 1. maid soetatud autode pu-hul tuleb hakata pidama arvestust selle üle, kui palju auto kuludest on läinud isiklikuks tarbeks. Neilt kuludelt ei saa küsida riigilt tagasi käibemaksu.
    Äripäeva hinnangul on uus kord liiga bürokraatlik ja võib tekitada vaidlusi ettevõtjate ning maksuameti vahel. Lihtsam lahendus oleks see, et enne 1. maid soetatud autode puhul jääks kehtima vana kord.
    Lihtsamaks muutub olukord pärast 1. maid ostetud autodega. Nende puhul on ettevõttel võimalik käibemaks täies ulatuses tagasi saada. Samuti on võimalik täiel määral tagasi küsida bensiini ja remondikuludelt tasutud käibemaksu. Vastukaaluks peab ettevõtja hakkama erisoodustusmaksu summalt tasuma käibemaksu, mida pole võimalik riigilt tagasi saada.
    Enne 1. maid soetatud autode puhul ei lisandu erisoodustusmaksule käibemaks, sest seni kehtis käibemaksu tagasi saamisel 2/3 piirang. Kui enne 1. maid ostetud autode puhul lisada erisoodustusmaksule käibemaks, mida riigilt tagasi ei saa, siis tekiks olukord, kus ettevõtja maksab käibemaksu topelt. Et sellist ebaõiglust vältida, peavadki ettevõtjad määrama kindlaks erasõitude osatähtsuse, mis on järgmisest kuust alates aluseks käibemaksu tagasi küsimisel.
    Analoogne kord kehtib praegu füüsilisest isikutest ettevõtjate puhul, kes määravad kindlaks ameti- ja erasõitude vahekorra ning vastavalt sellele osale saavad oma maksustatavaid tulusid vähendada. Samas on FIEde puhul tekkinud just selle vahekorra määramisel maksuametiga vaidlusi.
    Maksukonsultant Olavi Kärsna soovitab FIEdel pidada sõidupäevikut. See aitab probleeme vältida, sest on ebareaalne, et autoga ei tehta üldse erasõite. Samas on maksuamet nõudnud erasõitude osakaaluks koguni kuni 50%, mis samuti ei pruugi olla põhjendatud. Sõidupäevik võimaldab ametisõite paremini tõendada.
    Sama soovitust peaksid järgima ka need osaühingud ja aktsiaseltsid, kes on ostnud ametiauto enne 1. maid. Nendel võib analoogselt FIEdega tekkida samuti maksuametiga vaidlusi erasõitude osatähtsuse üle. Kui nad ei suuda kõiki ametisõite tõendada, siis peavad nad tagantjärele maksud tasuma.
    FIEdel on arvestuse pidamine lihtne, sest tõenäoliselt on enamikel üks-kaks autot. Suure autopargiga ettevõtetes on aga sõidupäevikute pidamine arvestatav lisatöö raamatupidajatele. Lisatöö muidugi juhul, kui üritatakse korrektselt seadust täita ning kõik ametisõidud fikseeritakse.
    Äripäeva arvates on parem lahendus see, kui enne 1. maid ostetud sõidukite puhul jääks ettevõtjale valikuvõimalus, kas toimida vana või uue korra alusel. Ettevõte võiks soovi korral edaspidi rakendada 2/3 piirmäära ning bensiini ja remondikuludelt selle määra alusel käibemaksu tagasi küsida. Ühtlasi ei peaks ettevõte aga enne 1. maid soetatud autodelt tasutavale erisoodustusmaksule lisama käibemaksu, mida riigilt tagasi küsida pole võimalik.
    Kui ettevõtja on nõus aga pidama sõidupäevikut või on tal muud moodi lihtne tõestada ära ameti- ja erasõitude suhe, siis võiks tal olla võimalik saada kütuse- ja bensiinikuludelt käibemaks tagasi enda poolt kindlaks määratud ameti- ja erasõitude suhte kohaselt.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.