Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidi kallinemine vähendab kasumit

    Sadamaoperaatorite liidu tegevjuhi Ago Tiimani sõnul mõjutab transiidiketi ühe lüli, milleks infrastruktuuri kasutamine on, kallinemine kogu transiidi hinda, aga transiidikoridoride osas on Läänemere piirkonnas praegu väga terav konkurents. Kaubasaatjad võivad sel juhul hakata otsima odavamaid teid ning lätlased ja soomlased rõõmustavad, lisas ta. Tiimani sõnul vajaks saadavad tulud-kulud hoolikat analüüsi: ?Katsetamine on ohtlik, sest riskid on suured.?
    Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo ütles, et ta on oma klientide ees üsna rumalas olukorras: ?Mai on kohe käes, aga ma ei tea, kas käibemaks tuleb transiidile või infrastruktuurile või mõlemale või ei tule üldse. Oma Venemaa partneritele anname jälle narrimiseks põhjust,? kirjeldas ta olukorda.
    ?Transiidi käibemaksustamine oleks jõuline samm, mis kindlasti suunaks osa kaupu Eestist naaberriikidesse, sest Lätis, Leedus ja Soomes transiiti ei käibemaksustata,? ütles Eesti Raudtee tegevdirektori kohusetäitja Riivo Sinijärv.
    Transiidiassotsiatsiooni tegevjuht Andrus Kuusmann olukorda nii mustades värvides ei näinud ja ütles, et tegu on uue seaduse tõlgendamisega. Ükski Eestis transiidiga tegelev raudteefirma praegu infrastruktuuri kasutamise tasu ei maksa ja kui ka maksaks, saaks käibemaksu riigilt tagasi. Probleem tekib tema sõnul siis, kui siinne firma peab esitama arve Venemaal raudteeoperaatorile, sest siis tuleb lisada käibemaks 18% ja Venemaa firmal puudub võimalus seda tagasi küsida.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium muudatust ei toeta. Minister Meelis Atonen ütles, et tema arvates pole praegu mõistlik raudteeinfrastruktuuri kasutamist transiitvedudel käibemaksustada, nagu sätestab Riigikogus arutusel olev seaduseelnõu. ?Kuna meie naabrid seda ei tee, kahjustaks selline samm meie konkurentsivõimet,? lisas ta.
    Rahandusminister Taavi Veskimägi ütles, et ministeerium analüüsis, kuidas maksustatakse transiitvedude korraldamist naaberriikides ning leidis, et Soome ja Lätiga võrdsete konkurentsitingimuste tagamiseks tuleb Eesti-sisene transiitvedu vabastada käibemaksust. Samas avaldas ta arvamust, et kavandatavast korrast laiem maksuvabastus, mis puudutab raudtee kasutamist, ei ole õigustatud, sest annaks ühele sektorile liigselt eeliseid.
    Käibemaksuseaduse muutmise eelnõu kohaselt vabastatakse välistransiidil oleva kauba Eesti-sisene vedu. Uus käibemaksuseadus vabastab transiitveod käibemaksust ainult juhul, kui osa sellest toimub ühendusevälises riigis. Kui näiteks vedur haagib vagunid taha Narvas ja sõidab Narvast Muugale, on see Eesti-sisene vedu, mis läheb uue seaduse alusel käibemaksuga maksustamisele kui täielikult Eestis toimuv vedu. Raudteeinfrastruktuuri tasu ei võimalda eurodirektiiv ära jätta, sest teenus on seotud Eestis asuva kinnisasjaga ja tuleb seega ka maksustada Eestis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.