Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Avon premeerib aktsiaoptsioonidega
Kui mitu tuhat juhti on aktsiaoptsioone juba saanud, ei osanud Avon Eesti ASi turundusjuht Anneli Loorits täpselt öelda. Tema andmetel saavad maailmas Avoni optsioone igal aastal vähemalt pooled osakonnajuhatajad ja kõik direktorid.
?Kuna Balti riikide osakonnajuhatajad tegutsevad hetkel kõik Leedus, siis konkreetselt Avon Eesti töötajaid optsioonidega motiveeritud ei ole,? ütles Loorits. Eesti üksuste juhte motiveeritakse tema sõnutsi tulemustest lähtuvate kuu-, kvartali- ja aastapreemiatega.
Kosmeetika otsemüügifirma Avon asutati USAs 1886. aastal, siis tegutseti küll nime California Perfume Company all. Avoniks sai kompanii 1939. aastal. Täna on Avon esindatud juba enam kui 150 riigis. Avoni tooteid müüvad Avoni konsultandid ehk Avon lady?d, kelle arv on ületanud kogu maailmas nelja miljoni piiri.
Juriidiliselt kuulub Avon Eesti Looritsa sõnutsi 100protsendiliselt USAs asuvale emafirmale. Funktsionaalselt kuulutakse Kesk- ja Ida-Euroopa gruppi, mille peakorter asub Poolas. Koos Läti ja Leeduga moodustab Avon Eesti ühise Balti riikide allüksuse, mille peakontor asub Vilniuses. Vilniuses asub ka Baltimaade keskladu, kust saadetakse tooteid kõigisse kolme riiki.
Avoni tooteid müüakse Eesti turul juba üle 10 aasta. Täna tegutseb Eestis Looritsa andmetel 5500 aktiivset Avoni konsultanti. Lisaks on Tallinna kontoris palgal 23 inimest ning töötab üheksa piirkondlikku müügijuhti.
Avoni positsioon Eesti turul on Looritsa sõnul väga tugev. ?2002. aastal olime käibe poolest lähimast konkurendist Oriflame?ist rohkem kui kolmandiku võrra suuremad,? ütles Loorits.
Kosmeetikamüüja eelmise aasta käive ületas 60 miljonit krooni. Ka käesoleva aasta esimene kvartal näitab, et tänavu jätkub korralik kasv. ?Eelmise aasta kasum oli oluliselt suurem kui 2002. aastal ja praeguse trendi kohaselt kasvab kasum kiiremini kui käive,? ütles Loorits.
Avon hoolitseb lisaks välimusele ka naiste tervise eest. 1998. aastal alustas Avon Eestis rinnavähivastase kampaania läbiviimisega.
Tõnis Oja, Äripäeva toimetaja:
Maailma suurima kosmeetika- ja ilutoodete tootja aktsia on viimastel aastatel investoritele rõõmu toonud. Aastaga on Avon Productsi aktsia kallinenud kolmandiku võrra, selle aasta algusega võrreldes on hind kerkinud 16%. ?Nagu Merko,? lausus kolleeg, kui nägi aktsia hinna graafikut.
Kui majandusel läheb hästi, on ilu- ja luksuskaupade tootjad ja müüjad rõõmsad. Need on majandusharud, mida mõjutab makromajanduslik olukord kõige rohkem. Kui ajad lähevad kitsamaks, loobutakse esimesena luksuskaupadest, mille hulka kuulub ka kosmeetika. Avoni eripäraks on aga suur sõltuvus arenevatest riikidest, päris suure osa käibest annavad just need riigid. Nii näiteks moodustab Avoni käibest veerandi Ladina-Ameerika (sh Mehhiko 10 ja Brasiilia 7 protsenti). Mõne aasta tagune Argentina finantskriis mõjus kompanii kasumile laastavalt, mistõttu tuli teha suuri koondamisi.
Keskendumine nn madalama hinnaklassi tarbijale teebki Avoni ühest küljest haavatavamaks, sest mida madalam hinnaklass, seda hinnatundlikum on tarbijaskond. Teisest küljest aga on tänu laiemale tarbijaskonnale riskid paremini hajutatud.
Riske aitavad hajutada kosmeetika kõrval teised kaubagrupid, millega Avon tegeleb. 18 protsenti kontserni käibest annavad moeehted, kellad ja muud aksessuaarid. 15 protsenti käibest annavad kingitused, dekoratiivesemed, küünlad jms. Tänu võrkstruktuurile on Avoni müügikulud väikesed.