Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltimaade müügis möödus Toyota Peugeot?st
Alanud aasta kolme esimese kuuga on Balti riikides müüdud ligi 10 000 uut sõiduautot, mida on ligi 2500 autot rohkem eelmise aasta sama ajaga võrreldes. Absoluutseks liidriks on tõusnud Toyota, mis on müüduim nii Eestis kui ka Lätis. Vaid Leedus juhib sealsete automüüjate koostatud müügistatistika alusel Lada. Peugeot ja Renault on pea võrdse tulemusega teisel ja kolmandal kohal. Neljandal kohal asub Volkswagen ning Toyota on Leedus alles viiendal positsioonil.
Tõsi, Leedu automüügistatistika baseerub automüüjate endi koostatud andmetel (sama süsteem, mis Eestis) ja nagu näitas möödunud aasta, erinesid Leedu automüüjate andmed tegelikust registreerimisest oluliselt (eriti Lada müügi osas).
Eestis on automüüjad olnud andmete esitamisega märksa korrektsemad ning olulist lahknevust siin ARKi registreerimistega pole olnud.
Kõige lihtsam ja täpsem süsteem on aga Lätis, kus autoregister jagab registreerimisandmeid ajakirjandusele tasuta, nii nagu mujal Euroopas.
Kuid see selleks. Võrreldes olemasolevaid andmeid möödunud aasta kolme esimese kuuga, siis on suurima hüppe automüügis teinud Leedu, kus müük on kasvanud tervelt 73 protsenti, ulatudes kolme kuu lõikes üsna ligilähedale Eesti müügile. Vahe on vaid pool tuhat autot. Läti müük on Eesti omast väiksem ca 1500 auto jagu, kuid sellest hoolimata kasvas sealgi müük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 37 protsenti. Eestis on müügi kasv püsinud juba aastaid 8?9 protsendi piires.
Balti riikide kogumüüki arvestades on markide lõikes suure tõusu teinud Lada ja Renault, esikümne markide seas on läbimüük kahanenud vaid Peugeot?l ja Citroenil.