Euroveoloata sõitmine võib 150 veofirmale tuua sõidukeelu või liikmesriigi korrakaitse karistuse, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Alates 1. maist 2004 peavad kõik rahvusvahelist sõitjatevedu korraldavad ettevõtted omama eurostandardiga veoluba, mida väljastab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (<#ERAA=http://www.eraa.ee>).
?Reisifirmasid ähvardavad sanktsioonid ei lohuta kindlasti petetud klienti, kelle puhkuseplaanid on rikutud, kuna neid transportinud bussil puudus Euroopa Liidu veoluba,? kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter.
Tänase seisuga omavad uut nõutavat dokumenti 50 vedajat kokku 153 bussi kohta. Samas tekitab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile muret, et 150 ettevõtet euroluba taotlenud. Valdav osa neist on väikesed veofirmad ja ühe bussi omanikud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veoluba rahvusvaheliseks bussiveoks on õigus saada ettevõttel, kellel on kehtiv ühistranspordiluba koos kandega rahvusvahelise veo õiguse kohta ja vähemalt üks rahvusvahelise bussiveo sõidukikaart.
Euroveoluba on vajalik ka sõitjate juhuveol, liiniveol ja oma kulul korraldataval veol. Veoloa kinnitatud koopia peab olema igas sõidukis ja selle olemasolu kontrollivad Euroopa Liidu liikmesriikide ametivõimud.
Lähemat informatsiooni euroveolubade väljastamise kohta saab ERAAst <#vt siit= http://www.eraa.ee/?op= id=> ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist (<#vt siit=http://www.mkm.ee>). Eurolubasid nõudvate määruste eestikeelsete tekstidega saab tutvuda Eesti Õiguskeele Keskuse kodulehel (<#vt siit=http://www.legaltext.ee>).